הפעל נגישות לקוראי מסךנגישותדלג לתוכן מרכזי
סגור חיפוש
המבנה החדש והזמין מהווה אמירה חינוכית וחברתית נאורה ומתקדמת", כך אמרה חוה פרידמן הפסיכולוגית הראשית.

טקס חנוכת המבנה החדש של אגף השירות הפסיכולוגי העירוני, שהעתיק את מושבו לרחוב מבצע דקל 5 בשכונת נווה גן למבנה חדשי ומודרני, התקיים במעמד ראש העיר איציק ברוורמן, מ"מ רה"ע איציק דעי, חבר הנהלת העיר ישראל פרידמן, מ"מ מנכל העירייה לאוניד סמוליאנוב, מנהל מינהל החינוך רמי הופנברג, מנהלי אגפי החינוך וצוות המינהל, חוה פרידמן, הפסיכולוגית הראשית, מירי זולברג, הפסיכולוגית המחוזית, ליאורה הררי אדריכלית השירות הפסיכולוגי, הפסיכולוגים והפסיכולוגיות וכלל צוות השירות הפסיכולוגי בניהולה של מרב טמיר, אשר הנחתה את האירוע בהתרגשות רבה.

השירות הפסיכולוגי החינוכי שכן שנים רבות ברחוב המורה אליהו ירקוני במבנה ישן שהיה צר מלהכיל את מספר אנשי המקצוע והקהל מבקש השירות.

השירות הפסיכולוגי החינוכי מספק שירות לילדים, בני נוער, הורים ואנשי חינוך, במסגרת עבודה פרטנית/אישית, קבוצתית וכן יוזם ומקדם תהליכים מערכתיים כמו גם מספק מענה בשעת חירום.

מרב טמיר מנהלת השירות הפסיכולוגי העירוני בפתח תקוה מסבירה: "השירות הפסיכולוגי בפ"ת, רואה בקהילה, במערכת החינוך ובמשפחה את המערכות שעליו לתמוך בצמיחתן, על מנת לאפשר לילדים סביבות מיטיבות להתפתחותם. אנחנו מחזקים את הכוחות והיכולות הקיימים בכל צוות הוראה ובכל הורה מתוך אמונה שברגעי קושי הפתרונות היעילים נמצאים בתוך המערכת ולא מחוצה לה. מתוך תפיסה זו, השירות הפסיכולוגי פועל לתת מענים מערכתיים, העצמת צוותים חינוכיים והורים, לקידום בריאות נפשית של כל באי מערכת החינוך. השירות הפסיכולוגי בפ"ת רואה עצמו כגורם עירוני המעורב בתהליכים קהילתיים, כמו גם מעורבות וטיפול בחירום. ממקום זה, השירות הפסיכולוגי פועל לא רק כגורם מטפל, אלא כגורם יוזם, הפועל פרואקטיבית לתהליכי מניעה".

ראש העיר איציק ברוורמן: "השירות הפסיכולוגי החינוכי הינו ציר מרכזי במערכת החינוך בעיר, והינו גורם יוזם ומוביל, המהווה מודל ודוגמא למרכזים דומים ברחבי הארץ. המבנה החדש הינו חדיש, נוח, שירותי ומאיר עיניים ומתאים עצמו כעת למאה ה-21. אני מודה לכל העושים במלאכה, לצוות השירות ולעומדת בראש המערכת, מרב טמיר".

ראש מינהל החינוך רמי הופנברג: "עם המעבר למבנה החדש - האמצעים הפיזיים כעת מתאימים לצרכים ולמטרות של השירות הפסיכולוגי. השירות הפסיכולוגי שלנו הוא גורם משמעותי במערכת החינוך שלנו, הוא חדשני בתפיסותיו, מוביל ומשמש מקום עלייה לרגל לאנשי מקצוע מכל הארץ. אני מאחל הצלחה רבה לכולם ומודה לכל הצוות על העשייה היומיומית".

חוה פרידמן הפסיכולוגית הראשית הוסיפה: "בעולם כה חומרי והישגי העובדה כי בפתח תקוה שמו דגש על מבנה נגיש ומתקדם לשירות הפסיכולוגי היא אמירה חברתית לדורות הבאים. אני יכולה לומר כי מתוך כ-260 שפ"חים בכל הארץ, השירות הפסיכולוגי בפתח תקוה הוא מוביל ומעורר השראה!".

בשירות הפסיכולוגי החינוכי עובדים כ- 80 פסיכולוגים ופסיכולוגיות, המספקים שירות פרטני, קבוצתי וכן מעבירים סדנאות והרצאות להורים ובני נוער, במרכז השירות עצמו או בבתי הספר ובגנים.

אנו מאמינים כי יש צורך ליצור בקהילה החינוכית תנאים מיטביים שיאפשרו לכל התלמידים בה למצות את יכולותיהם בתחומים הקוגניטיבי, הרגשי והחברתי. השירות הפסיכולוגי הינו שותף של המערכות החינוכיות והעירוניות בבניית התנאים לכך. התפיסה והעבודה ברמה המערכתית, בצד התייחסות לפרט, הינן המרכיב העיקרי בזהות הפסיכולוג בשפ"ח.

יעדים ומטרות:

השירות הפסיכולוגי החינוכי (שפ"ח) הינו חלק ממינהל החינוך של עיריית פתח תקווה. 
מטרת השירות הפסיכולוגי החינוכי היא לסייע להתפתחות ולהסתגלות התקינה של תלמידים במסגרות החינוך השונות, ולעזור למסגרות אלה ביצירת התנאים הפסיכולוגיים הדרושים להתפתחות תקינה. השרות הפסיכולוגי רואה את עצמו מופקד על ליווי הילד, משפחתו ומערכת החינוך לאורך מסלול התפתחותו, מגן חובה עד גיל 18 באוכלוסיות רגילות ועד גיל 21 באוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים.
השירות הפסיכולוגי מכיר בחשיבות מימוש יכולת הלמידה של כל תלמיד תוך שימת דגש על התפתחותו הרגשית, תפקודו החברתי והסתגלותו לחברה ולערכיה. הפסיכולוג מסייע למערכות השונות בהתייחסות לתלמיד בחיי היום יום בכלל ובמצבי לחץ וחירום בפרט. 

יעדי השירות הפסיכולוגי החינוכי:

  • קידום וטיפוח התפתחות תקינה של ילדים.
  • שיפור תהליכי למידה.
  • שיפור האקלים החינוכי, עידוד אקלים מקדם צמיחה של הפרט והקבוצה.
  • מתן שרות יוזם המאתר צרכים בקהילה ובמערכת.
  • מתן שרות תומך ומסייע לגורמי מערכת החינוך.
  • סיוע לבתי ספר, לגנים ולמסגרות נוספות בהפעלת צוותים רב מקצועיים
  • שרות מסייע ותורם בהתמודדות עם סוגיות חברתיות: אלימות, גירושין, אבטלה וכו'.
  • מתן סיוע במצבי חירום ברמה פרטנית, מערכתית וקהילתית.
  • בניית תכניות מניעה והתערבות במערכת החינוך.

  מרב טמיר - מנהלת השירות הפסיכולוגי.jpg      
    מרב טמיר,
    מנהלת אגף השירות הפסיכולוגי החינוכי


אגף השירות הפסיכולוגי החינוכי