הכן כלבך לחורף!!

תמונה של כלבים בחורף
תאריך: 04/11/2018

לפני שהחורף מגיע, זה בדיוק הזמן לשים לב גם לצרכים של חיית המחמד האהובה.

השירות הוטרינרי העירוני מציע כמה טיפים לשמירה על בעלי החיים גם בעונה הקרה:

*בימים קרים מומלץ לשמור את בעל החיים בתוך הבית. כשהדבר בלתי אפשרי חשוב לדאוג לסביבת מגורים יבשה, חמימה ואטומה לגשמים ורוחות. גם בתוך הבית יש לדאוג למצע מרופד (שמיכה עבה, שטיח או מזרון) שיבודד אותם מהריצפה הקרה.

*בעלי החיים מגינים על עצמם מהקור באמצעות שכבת שומן ובאמצעות הפרווה ולכן לא מומלץ לספר את הכלב בתקופה זו.

*עבור כלבים עם פרווה קצרה יחסית-ניתן להלביש אותם בסוודר לפני יציאה מהבית. לשים לב שהסוודר לא מכסה את האזורים הנחוצים לעשיית צרכים.

*בעל חיים החי בחוץ זקוק ליותר אנרגיה כדי לשמור על חום גופו. צריכת הקלוריות שלו יותר גבוהה ולכן מומלץ לאכילו בכמות מזון גדולה בכ30%.

*גם בחורף זכרו לספק לכלב והחתול שתייה מרובה, גם בחורף בעלי החיים עלולים להתייבש וכמו כן יש למנוע שתייה משלוליות ברחוב שעשויות להיות מזוהמות.

*סערות ורעמים גורמים לבעלי החיים לחרדות ולחץ. אם הכלב שלכם חווה את הסערות באופן קשה במיוחד ניתן לתת לו תרופות וטרינריות מרגיעות (עם מרשם מוטרינר בלבד, לא לתת תרופות של בני אדם כי הן עשויות להיות רעילות לחיית המחמד!). לחלופין אפשר להשמיע לחיית המחמד הקלטה של רעש רעמים בתדירות גבוהה ובעוצמה נמוכה עד שיתרגל לכך.

*במידה והחתול או הכלב התלכלכו בבוץ מומלץ לרחוץ אותם אבל יש ליבשם טוב טוב ולחמם אותם לאחר השטיפה על מנת שלא יתקררו. במידה ורואים שהכלב רועד יש ליצור קשר עם וטרינר על מנת למנוע היפותרמיה.

*לשים לב שבעלי חיים קטנים וגורים בפרט וגם בעלי חיים מבוגרים רגישים יותר לטמפרטורות נמוכות.

השירות הוטרינרי של עיריית פתח תקוה מאחל חורף חמים ונעים לנו ולבעלי החיים!