זהירות!! כלבת!!

תאריך: 22/11/2017
בחודשים האחרונים אובחנו 43 מקרים של בעלי חיים החולים בכלבת. המקרים אובחנו בצפון הארץ, באזור העמקים, הגלבוע ועמק המעיינות. המקרים התגלו בתנים משוטטים, בבקר, חמישה כלבים ושני חתולים. 

מחלת הכלבת הינה מחלה קטלנית המועברת על ידי הנגיף הנמצא ברוק בעל החיים הנגוע, על כן נשיכה או שריטה של בעל חיים נגוע עלולה להעביר את המחלה. 

יש להקפיד על שטיפת וחיטוי מיידי של כל פצע הנגרם מבעל חיים אינו מוכר, ודיווח ללשכת הבריאות המחוזית, על מנת לבדוק האם יש צורך בטיפול נוסף.

השירות הווטרינרי ממליץ לתושבי העיר הנוסעים לצפון הארץ להימנע מלקיחת הכלב עימם, אם בכל זאת כלבכם מלווה אתכם, יש להקפיד על חיסון תקף לבעלי החיים שברשותם, להימנע ממגע עם בעלי חיים לא מוכרים או קשירת הכלב מחוץ לבית בלילה.

הסימנים של המחלה מתאפיינים בשינויי התנהגות. בעל חיים יכול להפוך לידידותי במיוחד (כגון שועל הנכנס לחצר או לבית) או לפחדן במיוחד (כלב שבדרך כלל חביב בורח מבעליו). בצורתה האגרסיבית המחלה ניתן לראות בעל החיים מרוגש, תוקף כל דבר שניכר בדרכו ומאבד את הפחד מאויבים טבעיים. בעל חיים נגוע עלול ללכת או לרוץ מרחקים ארוכים, ובכך להפיץ את המחלה לאזורים אחרים. אם המחלה לובשת את צורתה השקטה, בעל החיים מאבד כל פחד והופך לידידותי. בסוף המחלה מופיעים לעתים סימנים של שיתוק או התכווצויות שרירים, קשיי בליעה, קצף מהפה, רתיעה ממים ושינויים בקול. 

יש לזכור כי החיסון נגד מחלת הכלבת הינו חיסון חובה לכל כלב מעל גיל 3 חודשים, ויש לחזור עליו מידי שנה. 
ניתן לחסן את בעל החיים בשירות הווטרינרי העירוני, אצל וטרינרים פרטיים או במבצעי החיסונים בשכונות המתפרסמים באתר האינטרנט של השירות הווטרינרי.