בואו נדבר על אימוץ כלבים!

תמונה של ילדה וכלב
תאריך: 07/10/2018

מה יותר טוב מלהגיע הביתה לקבלת פנים שמחה, קופצת ומחכה לליטוף?

יש סיבות רבות לאמץ כלבים. מלבד היותו חברו הטוב ביותר של האדם, מחקרים מראים שילדים הגדלים במשפחות המאמצות בעלי חיים הם בעלי כישורים חברתיים גבוהים יותר. כמו כן הילדים לומדים כך בגיל צעיר מה זה אומר לדאוג ולפתח אחריות כלפי מישהו אחר.

אולם, מעבר לסיבות המשמחות לאימוץ חשוב להבין כי מידי שנה עשרות אלפי כלבים ננטשים, הולכים לאיבוד או פשוט לא מוצאים בית. חשוב להבין שכלב שרגיל למשפחה וננטש, חרב עליו עולמו. לכן חשוב לעשות הכל כדי להמנע מנטישה של הכלב. אם אין ברירה יש לנסות למסור אותו לבן משפחה או לחבר טוב ואחראי כדי למנוע את כניסתו לכלביה.
כאשר טסים לחופשה יש לדאוג לכלב מראש לפנסיון או למצוא חבר אחראי שיוכל לסייע ולשמור עליו (ואל תשכחו להביא לחבר משהו מהדיוטי פרי  ).

השתכנעתם? מצויין! עכשיו איך יודעים איזה כלב לבחור?

כלבים גזעיים תמיד ימשכו את העין אבל הכלבים המעורבים על פי רוב בריאים יותר וחולים פחות.

אז מה לעשות לפני שקופצים לכלביה הקרובה לביתכם?

הרחיקו כל דבר שיכול להוות סכנה לכלב (חשמל, חוטים, חומרים רעילים, תרופות וכו'), כמו שעושים כשיש ילד קטן בבית. חשוב לדאוג לכלב למיטה, כלי אוכל ומים ומשחקים. לסכם מראש בין בני המשפחה מי דואג להאכיל את הכלב ולמלא לו מים, מי מוציא אותו לטיולים (3 פעמים ביום לפחות) ומתי, מי לוקח אותו לוטרינר במידת הצורך ולטיפולים שגרתיים (חיסונים, עיקור/סירוס) ואילו גבולות שמים לכלב, מה מותר לו ומה אסור.

הבאתם כלב, מה עכשיו?

קחו אותו לוטרינר פרטי קרוב לביתכם לצורך בדיקה, חיסונים והסבר על מה נכון מבחינה רפואית לכלב. פעם בשנה החל מגיל 3 חודשים יש לחסן את הכלב חיסון כלבת ולקבל היתר החזקה מהרשות המקומית בה אתם מתגוררים.

וזכרו, כלב לא קונים, כלב מאמצים!