גם לחומי מגיע תפוח בדבש

הכן מחמדך לקיץ
תאריך: 03/09/2017

​תקופת החגים היא זמן למסורת ומנהגים. כל שנה בתקופה זו נרגשים אנו לקראת ראש השנה ומתכננים את שלל הסעודות המשפחתיות של החג, את אכילת הרימונים, וכמובן את התפוח בדבש שימתיק לנו את השנה כולה. ההכנות לחג לא משאירות גם את חיות המחמד שלנו אדישות, כאשר שלל ריחות מפתים מושכים אותם אל המטבח ואל שולחן האוכל. 

כל אוהבי החיות יודעים כמה קשה להגיד לא לפנים החמודות שמסתכלים  עלינו בעיניים מתחננות ומבקשים את מנת הפינוק היומית שלהם, אבל לעיתים הפינוק הזה יכול לגרום לחיית המחמד נזק בריאותי בלתי הפיך.

השרות הוטרינרי העירוני מסביר:
"חלק גדול מהמאכלים המוגשים בחגים אינם מיועדים ועלולים אף להזיק לחיות המחמד שלנו .בעלי חיים אינם בנויים לאכול מזון מתובל וכבד וצריכה של מזון כזה עלולה לגרות להם להקאות ואף למחלות". 
להלן מספר כללים לתזונה נכונה של חיות מחמד בחג:
 
  • לחתולים אסור לאכול שוקולד. אז נכון, הם אוהבים שוקולד וחלקם יודעים לבקש מאוד יפה, אבל שוקולד עלול לגרום לתגובה עצבית מסוכנת (במיוחד שוקולד מריר).
  • אכילת בצל מעלה את הסיכויים של חיות המחמד לסבול מאנמיה, מחלה שקשה לזהות ולאבחן ללא בדיקות מקצועיות.
  • במידה ואתם אכן נותנים לחיית המחמד שלכם עוף, בשר או דגים, יש לוודא כי המזון אינו מתובל ונקי מעצמות. עצמות קטנות בעוף ובמיוחד בדגים עלולות לגרום לחנק, חסימת מעיים ופציעות במערכת העיכול. 
  • קטניות ותפוחי אדמה גורמים לגזים, וכל מזון המכיל כימיקלים וחומרים משמרים כגון נקניקים, חטיפים ועוד מסכן את החברים הקטנים שלנו.
  • בנוסף – אל תשתפו את מיצי גם בהכנות לחג. בשר לא מבושל מכיל חיידקים ומסוכן לבעלי חיים כמו גם לבני אדם. 

האוכל המומלץ ביותר עבור הכלב או החתול הוא המזון היבש שנועד עבורו. כל אוכל ביתי שניתן לחיית המחמד עלול, מעבר לבעיות הבריאותיות, לגרום לבעיות אכילה התנהגותיות כגון התנגדות לאכילת מזון יבש, גניבת מזון משלוחן האוכל בזמן הארוחות ואף התנהגות אלימה בסביבת אוכל.

אם בכל זאת אתם רוצים לפנק את חיית המחמד שלכם ולתת לה ליהנות מרוח החג, לא מזיק לתת לה תפוח עץ עם מעט דבש. שגם לה תהיה זו שנה טובה ומתוקה.

השרות הוטרינרי בעיריית פתח-תקוה מאחל חג שמח ושנה טובה לכל בני הבית.