הפעל נגישות לקוראי מסךנגישותדלג לתוכן מרכזי
סגור חיפוש

פעילויות ופרוייקטים

  
  
תיאורמסנן
מצוינות

​​בבתי-הספר, בתמיכת מינהל החינוך, מופעלות מגוון תוכניות מצוינות ( מופת, מצוינות 2000, "מיצוי ומצוינות", "אמירים") כמענה לתלמידים בעלי מוטיבציה לימודית גבוהה, להגיע להישגים גבוהים בתחומי ידע בדגש על מתמטיקה, מדעים, אנגלית ותקשוב.​

תכנית טיפול תלמידים מצטיינים  (עמותת אה + אגף על יסודי)תלמידי כלל החטיבות בעיר שעברו מיון

​תוכנית העשרה למצטיינים יוצאי אתיופיה, קידום תוכניות העצמה, פיתוח כלי איתור מחוננים ומצטיינים יוצאי אתיופיה. חיזוק קשר הורים - תלמידים - ממסד​.

פעילות אתגרים

​פעילות חינוכית לתלמידי החינוך המיוחד הממומנת ע"י הרשות והמתקיימת בפארקים ובגנים הציבוריים
ומתמקדת בפיתוח מיומנות אישית ומקדמת מטרות שיקומיות חינוכיות.

מרכז יעוץ לנוער

​שירות עירוני ייחודי שמטרתו לסייע לבני נוער ולהורים להתמודד עם משברי ההתבגרות.
המרכז מעניק שירותי יעוץ וטיפול פסיכולוגי לבני נוער בגילאי 13-18.  ​

אחריות ניהולית על תחומי הפעילות של האגף

​בתחום בטיחות מוסדות חינוך, הסעות, תקבולים וטיפול בכח אדם.
תכנית עבודה
תכנון תכנית עבודה שנתית אגפית בהתאם ליעדים שהוגדרו לתכנית העבודה במינהל, ניהול
מעקב שוטף אחר ביצועה.

ניהול תקציב האגף
ניהול תקציב האגף והקצאת המשאבים בהתאם לצרכי הלקוחות ועפ"י קריטריונים מוגדרים.

ניהול עובדי האגף
ניהול עובדי האגף, הנחייתם ופיתוח כישוריהם בתפקיד.
פיתוח המשאב האנושי, פיתוח המשאב האנושי במינהל, ייזום וארגון השתלמויות, הדרכות וכו'.

הערכה, בקרה ומשוב
פיתוח כלי מדידה, בקרה, הערכה ומשוב ואחריות על הפעלתם באופן שוטף באגף.

קשר עם לקוחות
קיום קשר שוטף עם לקוחות האגף, מנהלי וצוותי בתיה"ס, כח-אדם מינהלי בבתי הספר והורי התלמידים.

קשר בין האגף לגורמים פנימיים וחיצוניים רלוונטים
קיום קשר שוטף עם גורמים במינהל, בעיריה וגורמים חיצוניים כגון: משרד החינוך, משרד התחבורה, משטרה וכדומה.

שילוב ותאום בין היחידות
יצירת שת"פ, שילוב ותאום היחידות באגף אל מול יעדי האגף ואל מול הלקוחות.

אחריות ניהולית על תחום האחזקה והניקיון בבתיה"ס

אחריות על חוזים ומכרזים
אחריות על חוזים ומכרזים שנחתמים ומתופעלים באגף, תוך הסתייעות ביועצת המשפטית של העיריה.

אחריות להטמעת פרוייקט הניהול העצמי בבתיה"ס
אחריות על כתיבת הנהלים, הכשרת כ"א, הטמעת תוכנות הנהלת-חשבונות, מנב"ס ומצאי.

אחריות על השכרת חדרים בבתיה"ס
הכנת תעריפון ועדכונו, אחריות לחתימת החוזים, אחריות לקבלת התשלומים.

אחריות על הפעלת המזנונים בבתיה"ס
אחריות על יישום החלטות העיריה בדבר הפעלת המזנונים בבתי-הספר.

אחריות על מלווים בחינוך המיוחד
איתור, ראיון ושיבוץ מלווים בהסעות תלמידים של החינוך המיוחד, עפ"י דרישת משרד החינוך.

אחריות על עדכוני שכר וגיליונות פעילות של כלל עובדי מינהלה חינוך

פרויקטים

 

התערבות במערכות החינוך
  • ליווי מנהלים וצוותים חינוכיים בהיבט ארגוני-מערכתי לקידום צמיחה רגשית חינוכית מיטבית במערכת החינוך.
  • בניית תוכניות מניעה והתערבות במערכת כגון: הדרכה וייעוץ לצוותי החינוך, הרצאות בחדרי מורים, סדנאות בכיתות ועוד.
  • השתתפות בפורומים בין-מקצועיים במערכת החינוכית ועם גורמים עירוניים, לשם בניית תכנית התערבות רב-מקצועית לילדים עם קשיים רגשיים. במידת הצורך, קשר עם גורמי חוץ (כגון אגף הרווחה ושירותי בריאות הנפש).
  • במצבי לחץ וחירום – התערבות ראשונית, מערכתית ופרטנית במערכת החינוך ובקהילה. 
מצוינות 2000

​מופעלת על ידי המרכז הישראלי למצוינות בחינוך בשיתוף ובתמיכת משרד החינוך. לפני מספר שנים תוכנית זו החלה לפעול בעיר במתכונת עירונית ומשתתפים תלמידים הלומדים בחטיבות הביניים. התוכנית מתמקדת בעיקר בתחומי המתמטיקה והמדעים- וכוללת התנסויות וניסויים. מטרות התוכנית: לטפח את התלמיד כאדם חושב, יוזם ויוצר; לאפשר לתלמיד הזדמנות לרכוש מיומנויות למידה וחקר לפיתוח חשיבה מתמטית וחשיבה מדעית; להגביר מוטיבציה ללמידה ולהבנה של תופעות טבע על ידי חקר וניסוי; ליצור תרבות בית ספרית/ עירונית של מצוינות; לחתור למצוינות אישית; להתמודד כחברה עם אתגרי המחר. ​

פרויקט לאומיתלמידי חטיבות ותיכונים יוצאי הקהילה - כ 800 תלמידים מכלל בתי הספר בעיר

​תגבור והעשרה לימודית, הכנה לבגרויות העצמה חברתית ​

כישורי למידה

​​​​תכנית הממומנת ע"י הרשות ומבוססת על הגישה הנוירו-התפתחותית-תפקודית,המכשירה את הצוות המקצועי בגן, כיצד למנוע הפרעות בהתפתחות התפקודית
וכיצד ניתן לקדם את הילדים בספקטרום רחב של תפקודים תקשורתיים, חברתיים,אמוציונאליים, תנועתיים וקוגנטיביים

המחלקה לביקור סדיר

​​מערך הביקור הסדיר ומניעת הנשירה פועל כסמכות מרכזית ואחראי להחלת חוק לימוד חובה על כלל התלמידים חייבי לימוד בגילאים 3-18.
המחלקה לביקור סדיר משמשת כגורם מתאם בכל הקשור בפעילויות למניעת נשירה, בהיבטים פדגוגיים, ארגוניים וביצועיים.
מערך הביקור הסדיר ומניעת הנשירה פועל מתוקף חוק לימוד חובה התש''ט , חוק לימוד חינם ומדיניות המשרד באשר לעיקרון ההמשכיות, רצף ההתמדה וביסוס ההישגים מגן הילדים ועד תום כיתה י''ב.  
פעילות זו נשענת על תשתית ערכית מוצקה הכוללת ערכי ליבה הומניסטיים: צדק, שוויון הזדמנויות, אחריות ומחויבות אישית לכל ילד, תוך שימת דגש על הפרט, הגשמה עצמית ומצוינות כערכים מרכזיים.

ניהול עצמי

​​עיריית פתח-תקוה - מינהל החינוך, חרט על דגלו את קידום הניהול העצמי בבתי-הספר.
מטרת הניהול העצמי הוא להשגת מטרות בתחום התקציב שמשליך למערכת האנושית שיוצר אינטרקציה חברתית.
בניהול העצמי נבחנו צורכי האירגון והמטרה ליצירת יעילות - חסכון במשאבים - ניצול משאבים - אפקטיביות - השגות מטרות .

הנחות היסוד בניהול העצמי הינם שיתוף עירייה, משרד החינוך והורים בשינוי נורמות ומיתוסים. המשמעות בניהול העצמי כי ביה'ס הינו מוקד לקבלת החלטות הכסף / התקציב, משרת את היעוד.
באקלים אירגוני נכון 'החכמה לא נמצאת במקום אחד', מייצרים ביחד ידע, חכמה וכח.

בראייה מערכתית, מסתכלים על ביה'ס כיחסי גומלין פנים וחוץ החשופים לתופעות ומגמות כגון שימוש בטכנולוגיה ובסביבה שבה ביה'ס פעל לאירגון עצמי, יש היבטים פדגוגיים, כלכליים, תקציביים, פיסיים וחברתיים.
אגף המינהלה במינהל החינוך, במהלך קידום הניהול העצמי, דאג להעביר לביה'ס את תקציב הניקיון שינוהל ע'י ביה'ס. תקציב החשמל ותקציב עבור הכרטיסיות לתלמידים. המהלך הבא הוא תוספת מינהלנים לבתי-הספר. הובלת הניהול העצמי נעשית בשלב התחלתי, תוך ראייה מערכתית כללית שיוביל בסיום התהליך את בתי-הספר לעצמאות תקציבית.

טיפול בפרט
  • התערבות טיפולית פרטנית או קבוצתית לילדים בסיכון ולמשפחותיהם. 
  • אבחון והערכה של ילדים עם צרכים מיוחדים, כמתחייב מחוק החינוך המיוחד. 
כיתות מופת

​תוכנית מופת מופעלת זה מספר שנים בחט"ב ותיכונים
בפ"ת. מטרת התוכנית לקדם את לימודי המתמטיקה והמדעים בקרב התלמידים.
התוכנית מיועדת לתלמידים בעלי מוטיבציה גבוהה, סקרנים השואפים למצוינות במתמטיקה ובמדעים.


מילתתלמידי העדה בתי ספר יסודיים - ממלכתי , ממ"ד ומוכר שאינו רישמי

​תיגבור והעצמה לתלמידי העדה בסיום יום לימודים - בתוספת הזנה​.

מעגן

​צוות המעגן מורכב מבעלי מקצוע בתחומים התפתחותיים שפועלים עם הצוותהחינוכי בגן מתחת לגיל חובה. צוות רב מקצועי זה מהווה גורם היוועצות ותמיכה למחנכים ולהורים לגבי הילדים במסגרת ומהווה גורם מתערב בכל רבדי המניעה.

קידום נוער - בית היל"ה

​מעטפת של תוכנית חינוכית וטיפולית כוללנית המיועדת לבני נוער בגילאי 15-18 אשר נשרו ממערכת החינוך הפורמאלית.
התכנית כוללת טיפול אישי לכל נער/ה, תוכנית לימודים, פעילות חברתית וקבוצתית, הכנה לצה"ל  ולחיים של בוגרים עצמאיים. 

השתלמות אבות בית

​אגף המינהלה מקיים השתלמות בסיסית במחשבים לאבות-הבית ולעובדי האחזקה בבתי-הספר.
ההשתלמות מטרתה להעשיר את העובד ולתת לו עוד כלי שבאמצעותו יוכל העובד לעשות חלק מעבודתו בצורה המתקדמת ביותר ולהעשיר את עולמו.
זו השתלמות ראשונית שלאחריה נדאג להמשיך ההשתלמות במחשבים לכלל הסקטורים המשויכים לאגף המינהלה במינהל החינוך.​

השתתפות בצוותים עירוניים
  • ​ליוזמות חינוכיות
תלמידים מחוננים

​המטרה: קידום מובנה ומצטבר של אוכלוסייה ייחודית זו. התלמידים המחוננים מרוכזים בכיתות נפרדות (בחטיבת הביניים ובתיכונים) ומקבלים תכניות הוראה ייחודיות.​

מועדונית קרולתלמידי העדה כיתות א-ו

​תיגבור לימודי והעשרה בתחום האומנות הטכנולוגיה והחברה​

גנים ירוקים

​​​יוזמה חינוכית להפנמת התרבות של איכות הסביבה. בין מטרות התכנית, הקניית דרכי התנהגות לחסכון במשאבים, לשינוי הרגלי המשפחה תוך טיפוח הרגלי צריכה ידידותיים לסביבה.

שלוחה חרדית

​שלוחה חרדית של המחלקה לקידום נוער ותוכנית היל"ה. מטרת השלוחה להעניק סל שירותים הכולל חינוך וטיפול לבני נוער מתוך רגישות תרבותית, בשילוב מסלול לימודי קודש התואם את אופי המגזר החרדי. ​

מועדונית קרולתלמידי העדה כיתות א-ו

תיגבור לימודי והעשרה בתחום האומנות הטכנולוגיה והחברה​
עם הפנים לקהילה- מענים ייחודיים
  • התקשרו"ת הורים וגננות בחינוך רגיל ובחינוך המיוחד
  • דלת פתוחה בגיל הרך
  • קבוצות טיפול לנערים/ות בסיכון בעל יסודי
  • קבוצות טיפול רגשיות ליסודי ובגיל הרך
  • קבוצות מיומנויות חברתיות ביסודי
  • תוכנית התערבות בהסתגלות לכיתה א' – "זיגי הצב"
  • הרצאות בחדרי מורים 
  • הרצאות שישי קפה להורים
טיפוח מנהיגות מדעית טכנולוגית
​בכל חטיבות הביניים ובתיכונים הממלכתיים נפתחו לפני שלוש שנים מסלולי/ כיתות לפיתוח עתודה מדעית טכנולוגית בשיתוף משרד החינוך- אגף מדע וטכנולוגיה.
בכיתות אלה ניתן תגבור לימודי במתמטיקה, מחשבים, פיזיקה ומכוונים לתעודת בגרות מדעית טכנולוגית איכותית.

ניתוח התנהגות

​​תוכנית כוללת במימון הרשות המשפרת את אקלים הגן.​

תוכנית "עוצמה"

​תוכנית לקידום נוער בממשק בית ספרי. מיועדת לבני נוער בבתי הספר העל יסודיים אשר נמצאים במצבי סיכון ותפקודם בביה"ס ובקהילה מאופיין בקשיים.
עיקר העבודה נעשית באמצעות יצירת קשר אישי של עובדי קידום נוער עם הנער/ה בתוך ומחוץ לבית הספר:  בניית אמון, הכרות מעמיקה, איתור נקודות החוזק והכוח של הנער/ה, סלילת דרך המותאמת לצרכים של הנער/ה, הענקת הזדמנויות לחוות הצלחה ומתוך כך לחזק את הדימוי והערך העצמיים של הנער/ה והאמונה ביכולת לעשות שינוי ולהצליח.  

מרכז למידה בשיתוף האגף לתרבות תורני - הרב עדיאלתלמידים  בית ספר יסודי-,יוצאי אתיופיה

מרכז לתיגבור למודי ,יוצאי אתיופיה​
שירות פסיכולוגי משלים – מתן מענה בתשלום לצרכים שאינם נכללים בסל השירותים הבסיסי
  • אבחונים – פסיכודידקטי, פסיכודיאגנוסטי, אבחוני בשלות והדלגה
  • טיפולים פסיכולוגיים
  • הדרכות הורים


שיתוף פעולה עם חברת "נס טכנולוגיות"

​חברת נס, בשיתוף עיריית פתח תקווה והורי התלמידים, מפעילה תכנית דו-שנתית לחטיבות הביניים. תכנית זו נועדה לטפח מנהיגות בקרב בני נוער בעלי כישורים ויכולות גבוהות בסביבה טכנולוגית מתקדמת. נושאי הלימוד הנבחרים הם:מנהיגות, חדשנות, עבודת צוות, בינה מלאכותית, רובוטיקה ועוד.בוגרי התכנית אשר יעמדו בהצלחה בדרישות התכנית יהיו זכאים לתעודת בוגר התכנית לפיתוח מנהיגות טכנולוגית מטעם נס טכנולוגיות. שמות התלמידים יימסרו ליחידת המחשב של צה"ל ובכך תסלל דרכם לשרות ביחידות מובחרות.​

1 - 30הבא
פעילויות ופרוייקטים