הפעל נגישות לקוראי מסךנגישותדלג לתוכן מרכזי
סגור חיפוש
סגור תפריט

פעילויות ופרוייקטים

  
תיאורמסנן
מצוינות

​​בבתי-הספר, בתמיכת מינהל החינוך, מופעלות מגוון תוכניות מצוינות ( מופת, מצוינות 2000, "מיצוי ומצוינות", "אמירים") כמענה לתלמידים בעלי מוטיבציה לימודית גבוהה, להגיע להישגים גבוהים בתחומי ידע בדגש על מתמטיקה, מדעים, אנגלית ותקשוב.​

תכנית טיפול תלמידים מצטיינים  (עמותת אה + אגף על יסודי)

​תוכנית העשרה למצטיינים יוצאי אתיופיה, קידום תוכניות העצמה, פיתוח כלי איתור מחוננים ומצטיינים יוצאי אתיופיה. חיזוק קשר הורים - תלמידים - ממסד​.

פעילות אתגרים

​פעילות חינוכית לתלמידי החינוך המיוחד הממומנת ע"י הרשות והמתקיימת בפארקים ובגנים הציבוריים
ומתמקדת בפיתוח מיומנות אישית ומקדמת מטרות שיקומיות חינוכיות.

מרכז יעוץ לנוער

​שירות עירוני ייחודי שמטרתו לסייע לבני נוער ולהורים להתמודד עם משברי ההתבגרות.
המרכז מעניק שירותי יעוץ וטיפול פסיכולוגי לבני נוער בגילאי 13-18.  ​

אחריות ניהולית על תחומי הפעילות של האגף

​בתחום בטיחות מוסדות חינוך, הסעות, תקבולים וטיפול בכח אדם.
תכנית עבודה
תכנון תכנית עבודה שנתית אגפית בהתאם ליעדים שהוגדרו לתכנית העבודה במינהל, ניהול
מעקב שוטף אחר ביצועה.

ניהול תקציב האגף
ניהול תקציב האגף והקצאת המשאבים בהתאם לצרכי הלקוחות ועפ"י קריטריונים מוגדרים.

ניהול עובדי האגף
ניהול עובדי האגף, הנחייתם ופיתוח כישוריהם בתפקיד.
פיתוח המשאב האנושי, פיתוח המשאב האנושי במינהל, ייזום וארגון השתלמויות, הדרכות וכו'.

הערכה, בקרה ומשוב
פיתוח כלי מדידה, בקרה, הערכה ומשוב ואחריות על הפעלתם באופן שוטף באגף.

קשר עם לקוחות
קיום קשר שוטף עם לקוחות האגף, מנהלי וצוותי בתיה"ס, כח-אדם מינהלי בבתי הספר והורי התלמידים.

קשר בין האגף לגורמים פנימיים וחיצוניים רלוונטים
קיום קשר שוטף עם גורמים במינהל, בעיריה וגורמים חיצוניים כגון: משרד החינוך, משרד התחבורה, משטרה וכדומה.

שילוב ותאום בין היחידות
יצירת שת"פ, שילוב ותאום היחידות באגף אל מול יעדי האגף ואל מול הלקוחות.

אחריות ניהולית על תחום האחזקה והניקיון בבתיה"ס

אחריות על חוזים ומכרזים
אחריות על חוזים ומכרזים שנחתמים ומתופעלים באגף, תוך הסתייעות ביועצת המשפטית של העיריה.

אחריות להטמעת פרוייקט הניהול העצמי בבתיה"ס
אחריות על כתיבת הנהלים, הכשרת כ"א, הטמעת תוכנות הנהלת-חשבונות, מנב"ס ומצאי.

אחריות על השכרת חדרים בבתיה"ס
הכנת תעריפון ועדכונו, אחריות לחתימת החוזים, אחריות לקבלת התשלומים.

אחריות על הפעלת המזנונים בבתיה"ס
אחריות על יישום החלטות העיריה בדבר הפעלת המזנונים בבתי-הספר.

אחריות על מלווים בחינוך המיוחד
איתור, ראיון ושיבוץ מלווים בהסעות תלמידים של החינוך המיוחד, עפ"י דרישת משרד החינוך.

אחריות על עדכוני שכר וגיליונות פעילות של כלל עובדי מינהלה חינוך

פרויקטים

 

התערבות במערכות החינוך
  • ליווי מנהלים וצוותים חינוכיים בהיבט ארגוני-מערכתי לקידום צמיחה רגשית חינוכית מיטבית במערכת החינוך.
  • בניית תוכניות מניעה והתערבות במערכת כגון: הדרכה וייעוץ לצוותי החינוך, הרצאות בחדרי מורים, סדנאות בכיתות ועוד.
  • השתתפות בפורומים בין-מקצועיים במערכת החינוכית ועם גורמים עירוניים, לשם בניית תכנית התערבות רב-מקצועית לילדים עם קשיים רגשיים. במידת הצורך, קשר עם גורמי חוץ (כגון אגף הרווחה ושירותי בריאות הנפש).
  • במצבי לחץ וחירום – התערבות ראשונית, מערכתית ופרטנית במערכת החינוך ובקהילה. 
מצוינות 2000

​מופעלת על ידי המרכז הישראלי למצוינות בחינוך בשיתוף ובתמיכת משרד החינוך. לפני מספר שנים תוכנית זו החלה לפעול בעיר במתכונת עירונית ומשתתפים תלמידים הלומדים בחטיבות הביניים. התוכנית מתמקדת בעיקר בתחומי המתמטיקה והמדעים- וכוללת התנסויות וניסויים. מטרות התוכנית: לטפח את התלמיד כאדם חושב, יוזם ויוצר; לאפשר לתלמיד הזדמנות לרכוש מיומנויות למידה וחקר לפיתוח חשיבה מתמטית וחשיבה מדעית; להגביר מוטיבציה ללמידה ולהבנה של תופעות טבע על ידי חקר וניסוי; ליצור תרבות בית ספרית/ עירונית של מצוינות; לחתור למצוינות אישית; להתמודד כחברה עם אתגרי המחר. ​

פרויקט לאומי

​תגבור והעשרה לימודית, הכנה לבגרויות העצמה חברתית ​

כישורי למידה

​​​​תכנית הממומנת ע"י הרשות ומבוססת על הגישה הנוירו-התפתחותית-תפקודית,המכשירה את הצוות המקצועי בגן, כיצד למנוע הפרעות בהתפתחות התפקודית
וכיצד ניתן לקדם את הילדים בספקטרום רחב של תפקודים תקשורתיים, חברתיים,אמוציונאליים, תנועתיים וקוגנטיביים

המחלקה לביקור סדיר

​​מערך הביקור הסדיר ומניעת הנשירה פועל כסמכות מרכזית ואחראי להחלת חוק לימוד חובה על כלל התלמידים חייבי לימוד בגילאים 3-18.
המחלקה לביקור סדיר משמשת כגורם מתאם בכל הקשור בפעילויות למניעת נשירה, בהיבטים פדגוגיים, ארגוניים וביצועיים.
מערך הביקור הסדיר ומניעת הנשירה פועל מתוקף חוק לימוד חובה התש''ט , חוק לימוד חינם ומדיניות המשרד באשר לעיקרון ההמשכיות, רצף ההתמדה וביסוס ההישגים מגן הילדים ועד תום כיתה י''ב.  
פעילות זו נשענת על תשתית ערכית מוצקה הכוללת ערכי ליבה הומניסטיים: צדק, שוויון הזדמנויות, אחריות ומחויבות אישית לכל ילד, תוך שימת דגש על הפרט, הגשמה עצמית ומצוינות כערכים מרכזיים.

ניהול עצמי

​​עיריית פתח-תקוה - מינהל החינוך, חרט על דגלו את קידום הניהול העצמי בבתי-הספר.
מטרת הניהול העצמי הוא להשגת מטרות בתחום התקציב שמשליך למערכת האנושית שיוצר אינטרקציה חברתית.
בניהול העצמי נבחנו צורכי האירגון והמטרה ליצירת יעילות - חסכון במשאבים - ניצול משאבים - אפקטיביות - השגות מטרות .

הנחות היסוד בניהול העצמי הינם שיתוף עירייה, משרד החינוך והורים בשינוי נורמות ומיתוסים. המשמעות בניהול העצמי כי ביה'ס הינו מוקד לקבלת החלטות הכסף / התקציב, משרת את היעוד.
באקלים אירגוני נכון 'החכמה לא נמצאת במקום אחד', מייצרים ביחד ידע, חכמה וכח.

בראייה מערכתית, מסתכלים על ביה'ס כיחסי גומלין פנים וחוץ החשופים לתופעות ומגמות כגון שימוש בטכנולוגיה ובסביבה שבה ביה'ס פעל לאירגון עצמי, יש היבטים פדגוגיים, כלכליים, תקציביים, פיסיים וחברתיים.
אגף המינהלה במינהל החינוך, במהלך קידום הניהול העצמי, דאג להעביר לביה'ס את תקציב הניקיון שינוהל ע'י ביה'ס. תקציב החשמל ותקציב עבור הכרטיסיות לתלמידים. המהלך הבא הוא תוספת מינהלנים לבתי-הספר. הובלת הניהול העצמי נעשית בשלב התחלתי, תוך ראייה מערכתית כללית שיוביל בסיום התהליך את בתי-הספר לעצמאות תקציבית.

טיפול בפרט
  • התערבות טיפולית פרטנית או קבוצתית לילדים בסיכון ולמשפחותיהם. 
  • אבחון והערכה של ילדים עם צרכים מיוחדים, כמתחייב מחוק החינוך המיוחד. 
כיתות מופת

​תוכנית מופת מופעלת זה מספר שנים בחט"ב ותיכונים
בפ"ת. מטרת התוכנית לקדם את לימודי המתמטיקה והמדעים בקרב התלמידים.
התוכנית מיועדת לתלמידים בעלי מוטיבציה גבוהה, סקרנים השואפים למצוינות במתמטיקה ובמדעים.


מעגן

​צוות המעגן מורכב מבעלי מקצוע בתחומים התפתחותיים שפועלים עם הצוותהחינוכי בגן מתחת לגיל חובה. צוות רב מקצועי זה מהווה גורם היוועצות ותמיכה למחנכים ולהורים לגבי הילדים במסגרת ומהווה גורם מתערב בכל רבדי המניעה.

קידום נוער - בית היל"ה

​מעטפת של תוכנית חינוכית וטיפולית כוללנית המיועדת לבני נוער בגילאי 15-18 אשר נשרו ממערכת החינוך הפורמאלית.
התכנית כוללת טיפול אישי לכל נער/ה, תוכנית לימודים, פעילות חברתית וקבוצתית, הכנה לצה"ל  ולחיים של בוגרים עצמאיים. 

השתלמות אבות בית

​אגף המינהלה מקיים השתלמות בסיסית במחשבים לאבות-הבית ולעובדי האחזקה בבתי-הספר.
ההשתלמות מטרתה להעשיר את העובד ולתת לו עוד כלי שבאמצעותו יוכל העובד לעשות חלק מעבודתו בצורה המתקדמת ביותר ולהעשיר את עולמו.
זו השתלמות ראשונית שלאחריה נדאג להמשיך ההשתלמות במחשבים לכלל הסקטורים המשויכים לאגף המינהלה במינהל החינוך.​

השתתפות בצוותים עירוניים
  • ​ליוזמות חינוכיות
תלמידים מחוננים

​המטרה: קידום מובנה ומצטבר של אוכלוסייה ייחודית זו. התלמידים המחוננים מרוכזים בכיתות נפרדות (בחטיבת הביניים ובתיכונים) ומקבלים תכניות הוראה ייחודיות.​

גנים ירוקים

​​​יוזמה חינוכית להפנמת התרבות של איכות הסביבה. בין מטרות התכנית, הקניית דרכי התנהגות לחסכון במשאבים, לשינוי הרגלי המשפחה תוך טיפוח הרגלי צריכה ידידותיים לסביבה.

שלוחה חרדית

​שלוחה חרדית של המחלקה לקידום נוער ותוכנית היל"ה. מטרת השלוחה להעניק סל שירותים הכולל חינוך וטיפול לבני נוער מתוך רגישות תרבותית, בשילוב מסלול לימודי קודש התואם את אופי המגזר החרדי. ​

עם הפנים לקהילה- מענים ייחודיים
  • התקשרו"ת הורים וגננות בחינוך רגיל ובחינוך המיוחד
  • דלת פתוחה בגיל הרך
  • קבוצות טיפול לנערים/ות בסיכון בעל יסודי
  • קבוצות טיפול רגשיות ליסודי ובגיל הרך
  • קבוצות מיומנויות חברתיות ביסודי
  • תוכנית התערבות בהסתגלות לכיתה א' – "זיגי הצב"
  • הרצאות בחדרי מורים 
  • הרצאות שישי קפה להורים
טיפוח מנהיגות מדעית טכנולוגית
​בכל חטיבות הביניים ובתיכונים הממלכתיים נפתחו לפני שלוש שנים מסלולי/ כיתות לפיתוח עתודה מדעית טכנולוגית בשיתוף משרד החינוך- אגף מדע וטכנולוגיה.
בכיתות אלה ניתן תגבור לימודי במתמטיקה, מחשבים, פיזיקה ומכוונים לתעודת בגרות מדעית טכנולוגית איכותית.

ניתוח התנהגות

​​תוכנית כוללת במימון הרשות המשפרת את אקלים הגן.​

תוכנית "עוצמה"

​תוכנית לקידום נוער בממשק בית ספרי. מיועדת לבני נוער בבתי הספר העל יסודיים אשר נמצאים במצבי סיכון ותפקודם בביה"ס ובקהילה מאופיין בקשיים.
עיקר העבודה נעשית באמצעות יצירת קשר אישי של עובדי קידום נוער עם הנער/ה בתוך ומחוץ לבית הספר:  בניית אמון, הכרות מעמיקה, איתור נקודות החוזק והכוח של הנער/ה, סלילת דרך המותאמת לצרכים של הנער/ה, הענקת הזדמנויות לחוות הצלחה ומתוך כך לחזק את הדימוי והערך העצמיים של הנער/ה והאמונה ביכולת לעשות שינוי ולהצליח.  

שירות פסיכולוגי משלים – מתן מענה בתשלום לצרכים שאינם נכללים בסל השירותים הבסיסי
  • אבחונים – פסיכודידקטי, פסיכודיאגנוסטי, אבחוני בשלות והדלגה
  • טיפולים פסיכולוגיים
  • הדרכות הורים


שיתוף פעולה עם חברת "נס טכנולוגיות"

​חברת נס, בשיתוף עיריית פתח תקווה והורי התלמידים, מפעילה תכנית דו-שנתית לחטיבות הביניים. תכנית זו נועדה לטפח מנהיגות בקרב בני נוער בעלי כישורים ויכולות גבוהות בסביבה טכנולוגית מתקדמת. נושאי הלימוד הנבחרים הם:מנהיגות, חדשנות, עבודת צוות, בינה מלאכותית, רובוטיקה ועוד.בוגרי התכנית אשר יעמדו בהצלחה בדרישות התכנית יהיו זכאים לתעודת בוגר התכנית לפיתוח מנהיגות טכנולוגית מטעם נס טכנולוגיות. שמות התלמידים יימסרו ליחידת המחשב של צה"ל ובכך תסלל דרכם לשרות ביחידות מובחרות.​

גן הספרים

​​​תכנית העשרה לגני חובה במימון הרשות ובתמיכת משרד החינוך הכוללת כ – 5 מפגשים במשך השנה. בין מאות ספרים, מתעוררות יצירות ספרותיות ופותחות אופקים חדשים.
כאן מתקיימים מפגשים משמעותיים עם עולמות תוכן רחבים.

מגדלור השומר

​מרכז רב תחומי לנוער שהוקם ביוזמת האגף לטיפול בפרט בשיתוף עם עמותת עלם ותנועת הנוער השומר הצעיר, הרשות למלחמה בסמים, אגף נוער וצעירים, אגף הקליטה וגופים עסקיים- במטרה לתת מענה לבני נוער עולים וותיקים במצבי סיכון ומצוקה ברמה האישית והחברתית. ​

מועדוניות רווחה (7 מועדוניות ברחבי העיר)


מסגרת תומכת אחה"צ ( 18:00 - 12:45) 
תיגבור לימודי וטיפוח - בקבוצות ובפרטני.
חושבים חיובי +

​זו השנה השמינית בה שותפים מנהל החינוך, בתי-הספר וחברות עסקיות (אינטל, טבע, קודאק, י.ב.מ., מרוול, אג'ילנט, ומצטרפת חדשה – קליר פורסט ) – בפרוייקט "חושבים חיובי +". במסגרת התוכנית מגיעים מאות תלמידים בשעות אחרי הצהרים אל החברות, ועובדים מתנדבים מטעמם חונכים ומסייעים להם לשפר את ציוניהם במקצועות הריאליים (מתמטיקה, פיזיקה כימיה ועוד) ובאנגלית, ולגשת לבחינות הבגרות ברמת 5 יחידות, תוך חשיפת התלמידים לסביבת העבודה בהייטק. התוכנית פועלת ברוב התיכונים בעיר. היא מעניקה סיוע לימודי לתלמידים בעלי פוטנציאל גבוה, ממעמד סוציו אקונומי בינוני – נמוך. ​

הגן המוסיקלי

​בפתח תקוה קיים גן מוסיקלי לגיל הרך הזוכה לתמיכה ייחודית של אגף גניילדים בעיר.
יחודו בעובדה שיש בהם כלים מיוחדים יקרי ערך וכן עזרים ואמצעי לימוד מגוונים, העומדים לרשות התלמידים המבקרים בגן.
התלמידים מגיעים לגן המוסיקלי אחת לשבועיים ושם הם זוכים מצוות המורים המקצועיים לשילוב מושכל של אוריינות מוסיקלית ברמות שונות.

תוכניות תעסוקה לנוער

​​עמותת נש"ר- עמותה המפעילה יזמות עסקית לנוער בתחום של שיווק ופרסום שלטי חוצות.
העמותה מפעילה יזמות חדשה "נייליט" בתחום שירותי מניקור אקספרס בחברות וארגונים גדולים.

"דרך המלך"- תוכנית משותפת לאגף ולעמותת עלם לחונכות ולשילוב בני נוער בתעסוקה. בני נוער מקבלים הכשרות אישיות ומלגות לימודים המסייעות להם בהכוונה מקצועית.

 

"המחצית השלישית" – בגרות קיץ

​מינהל לחינוך, בשיתוף משרד-החינוך מקיים מזה שמונה שנים מרכז הכנה לבגרות בחופשת הקיץ המקיים את התכנית "המחצית השלישית-סמסטר קיץ". מטרת התוכנית לאפשר לתלמידים להצליח בבחינות הבגרות באחד ממקצועות החובה, בו הם התקשו או נכשלו במהלך לימודיהם לאורך שנת הלימודים הרגילה. התכנית מיועדת לבוגרי כיתות י'-י"א-י"ב יעדיה: צמצום פערים לימודיים; עידוד מיצוי היכולות הלימודיות של התלמידים; חיזוק תחושת המסוגלות העצמית של התלמידים; העלאת אחוזי התלמידים שיהיו זכאים לתעודת בגרות מלאה.​

חינוך מוסיקלי

​תוכנית להעשרה בתחום המוסיקה על ידי צוות מקצועי המגיע לגן ומקנה לילדים מושגים, כלים ומיומנות בתחום המוסיקה תוך הפעלה חוויתית.


מחשב לכל ילדהענקת מחשב, ערכות תוכנה והדרכה לכל התלמידים שאין ידם משגת לרכישת מחשב​.
"שעות ראש העיר להעלאת זכאות" – קורסי תגבור לקראת בגרות חורף וקיץ

​עיריית פתח תקוה מעניקה לרשות בתי הספר משאבים לקיום קורסי תגבור לקראת בחינות הבגרות במועדי חורף וקיץ, זאת מתוך רצון להביא להצלחת התלמידים בבחינות הבגרות. ​

חינוך גופני

​תכנית חינוכית לחינוך גופני בגיל הרך. התכנית עוסקת בפיתוח מודעות לגוף ולתפקודו בסביבה עתירת גירויים הכרתיים ורגשיים, פיתוח מיומנויות תנועה תוך שילוב מושגי יסוד מתחום המתמטיקה, המדעים והשפה.

מחשב נייד לכל מורה

ציוד המורים במחשב נייד אישי עם קורסי הדרכה מקצועיים כדי להביא לקידומם ולהעצמתם של המורים כמנהיגות חינוכית, בעלי ידע ועם הפנים למאה ה-21. שיפור באיכות ההוראה מורה מקצועי יותר מחובר ומוערך יותר.​

שיתוף פעולה עם הרשתות הפועלות בעיר

​במהלך השנה מתקיים שיתוף פעולה פורה ומתמיד בין הפיקוח הכולל, הרשתות שלהן בתי-ספר בעיר ומינהל החינוך. צוותי בתי- הספר של רשת עמל, נעמ"ת והמכללה למינהל, מהווים חלק בלתי נפרד מהחינוך העירוני.​

חינוך להתנדבות: "זהב בגן ו"טל חיים"

​החינוך להתנדבות עובר כחוט השני בכל שכבות הגיל במערכת החינוך העירונית. 
גני הילדים התחברו לערך התנדבות בהובלתה של המערכת העירונית. ההתנדבות מקנה לילדים בגיל הרך ערכי נתינה, תרומה ואהבת הזולת.​

כיתת עתיד - ביתא ספר
  • לעודד פיתוח ותרבות של חדשנות ויזמות בחינוך במחוז  ת"א.
  • הטמעת שילוב הטכנולוגיה והתקשוב בהוראה, למידה והערכה באופן מיטבי מבחינה פדגוגית ומרחבית פיזית.
תוספת שעות לבתיה"ס התיכונים ותוספת שעות לימודיות לחטיבות הביניים

​​עיריית פ"ת מתקצבת את בתיה"ס התיכוניים במאות שעות מתקציבה, להשלמה ותגבור. זאת בנוסף לתקני השעות של משרד החינוך כך גם בחטיבות הביניים.​

גן החי

גן החי בפתח תקוה מציע סביבה לימודית מחוץ למסגרת גני הילדים, בה נפגשים הילדים עם עולם המציאות המשקף מימד רב תחומי.
כמו כן מרחיבים הילדים את תחומי הידע והמחקר בנושאי מדעי החי והסביבה, רגישות לצרכיו של האחר ויצירת אקלים חברתי מונע אלימות.
הפעילות בגן החי כוללת 4 מפגשים במשך השנה, כשבכל מפגש, נושא אחר כגון: כסות ותכונה לקראת החורף, הורים וצאצאים, הסוואה ודפוסי התנהגות ועוד.

חינוך מוזיקאלי ( מוזיקה ישובית בית ספר המנגן)

חשיפת כל התלמידים ליסודות המוזיקה, איתור תלמידים בעלי פוטנציאל להמשך לימוד בקונסרבטוריון.​

ליווי בתיה"ס

​במהלך כל השנה מתקיימים ביקורים סדירים של מנהלת האגף לחינוך עי"ס והפיקוח בכל בתי-הספר במגמה לעמוד על רמת ההוראה, רמת ההישגים, יישום התוכניות השונות, עמידה תוכניות הלימודים הנדרשות, סיוע בטיפול בנושאים השוטפים, השתתפות בצוותי ליווי, מעקב וליווי ניסויים המתקיימים בבתיה"ס, יוזמות חינוכיות ייחודיות ועוד.​

סל תרבות

​​כל ילדי הגנים נהנים מסל תרבות עשיר ומגוון.
אירועי תרבות עשירים ומגוונים בתחומי האומנות הפלסטית, התיאטרון, המחול, המוסיקה והספרות.

כשורי למידה
  • הכשרת צוותים חינוכיים במשך כ-3 שנים. 
  • בניית תשתית לתוכנית תוך אירגוןהסביבה הלימודית בהתאם לעקרונות התכנית.
  • הפחתת וצמצום האלימות, שיפור האקלים ולמידה רב חושית בדרך חוויתי.
  • פריסת התוכנית לכלל הגנים בעיר.
טיפוח תלמידים יוצאי הקהילה האתיופית וקידומם

​מינהל החינוך פועל לקליטתם המיטבית של תלמידים יוצאי הקהילה האתיופית – קידומם הלימודי ושילובם החברתי, זאת על-ידי הפעלת תוכניות סיוע ( "אופק לבגרות"; "הפרויקט הלאומי") מימון יוזמות חינוכיות בית-ספריות, העסקת מגשרים, סיוע באבחונים, בספרי לימוד, ובתשלומי הורים.​

רב גן

ברב גני הילדים הדתיים יש קשר קבוע עם דמות תורנית בכל תחומי  הקשורים בחיי הגן.
מטרת התכנית היא להקנות לילדים את ההרגל של פניה אל הרב בשאלות הלכתיות, וכך מניחים את היסודות להבנת הערך ביהדות של "עשה לך רב".

רובוטיקה

הקניית ידע ומיומנויות ברובוטיקה וחיזוק מקצועות הליבה, במסגרת שעות המערכת הלימודית.​

הכנה לבחינות בגרות לתלמידים תת משיגים

​במטרה של האגף לחינוך על יסודי להעלאת מס' תלמידים הזכאים לבחינת בגרות גם בקרב תלמידים תת משיגים הוקצו משאבים לקבוצות תיגבור לתלמידים אלו ,בקבוצות קטנות, בבתי ספר ובמקצועות על פי הצורך וזאת על מנת להביא את התלמידים התת משיגים לזכאות לתעודת בגרות.​

חינוך לבריאות

​​עיריית פ"ת ובתוכה גני הילדים התחייבו להקפיד על אורח חיים בריא.  
השנה נעשות פעילויות שונות בתחום זה כגון : התנסות בבישול בריא בגן, קריאת סיפורים וספרים העוסקים בנושא, הקמת גינת ירק, גינת תבלינים, חממה ועוד.​

ענן החינוך העירוני

פלטפורמה הוראה/למידה והערכה עשירה וחדשנית, תוך פיתוח כישורי חיים חיוניים וטיפוח סקרנות ללמידה וליצירה. הענן החינוכי העירוני, Office 365, יספק מרחב וירטואלי וכלים ללמידת חקר אישי ושיתופי בהתאמה למאה ה-21 ובהתאם לצרכיו של כל ילד.​​

כיתות ייחודיות לתלמידים בעלי פערים לימודיים.
​בתשע"ד פתחנו שתי כיתות תל"ם- בשיתוף אגף שח"ר, בשכבת ט במטרה לקדם תלמידים בעלי פערים לימודיים לקראת המעבר לתיכון. בכיתות אלה לומדים בקבוצות קטנות עם מתרגלים ושיטות הוראה יחודיות.
ברב תחומי א- יחד עם רשת עמל נפתחה כיתת אומ"ץ. בכיתה זו לומדים בקבוצות קטנות, בהוראה מותאמת לשונות הלומדים, עם מתרגלים ותוכנית מערכתית ליצירת חוויות הצלחה וקידום לקראת בגרות.

כיתות ומגמות על אזוריות

בחטה"ב ישנן כיתות על אזוריות :מוזיקה בחט"ב בן צבי, ומופ"ת בבן צבי ובאחה"ע רמת ורבר.
בתיכונים ישנן מגמות / כיתות על אזוריות בתחומי דעת שונים ומגוונים שם כל תלמיד יכול למצוא לעצמו תחום למידה הקרוב לליבו וליכולותיו, ללא קשר לאזור הרישום והחטיבה המזינה. 

לדוגמא: הנדסת תוכנה, רובוטיקה, תיאטרון, מחול, מוסיקה, אלקטרוניקה, ביוטכנולוגיה, צילום, קולנוע, ספרות, אוטטק, טכנאי מחשבים, אילוף כלבים, אומנות, ועוד.​

כיתת נחשון

​בשנה"ל תש"ע נפתחה בתיכון "גולדה" כיתת "נחשון", לטיפוח נוער מוכשר וערכי בליווי תכניות תלפיות של צה"ל ובשיתוף מינהל החינוך. הכתה מורכבת מתלמידים בעלי הישגים לימודיים גבוהים המרחיבים את ידיעותיהם במקצועות המתמטיקה והמדעים השונים לצד למידה ועשייה למען העם המדינה והחברה בישראל. יום קבוע בשבוע מוקדש באופן מלא לפעילות הייחודית של התוכנית. חלק משמעותי מההכשרה מתבצע באמצעות סיורים וביקורים במרכזי מחקר באקדמיה ובאתרים חשובים במדינה. ​

סל תרבות
התוכנית, פועלת במסגרת החינוך הפורמלי . היא חושפת את התלמידים למגוון תחומי האמנות ולמופעים האיכותיים שבהם. החשיפה השיטתית מקדמת מטרות חינוכיות שונות: 
היא תורמת להרחבת האופקים, להעשרה רוחנית, לפיתוח טעם אישי איכותי, להגברת המעורבות החברתית, לסובלנות ולקשב. 

החשיפה לאמנות איכותית מעניקה לתלמיד נקודות ראות חדשות והבנה של הוויה מורכבת, והיא יוצרת תשתית תרבותית משותפת לתלמידים מאותה שכבת גיל.​​
תוכנית בני מצווה
​במסגרת התוכנית "ירושלים שלי" תוכנית ייחודית המופעלת ע"י הקרן למורשת הכותל ויד בן צבי יצאו תלמידי כיתות ז מהעיר פתח תקווה ליום חוויתי בירושלים .
במסגרת זו יבחר כל בית ספר במסלול המתאים לו הכולל ,רובע יהודי , מנהרות הכותל , מיצג שרשרת הדורות , הכותל , ארמון הנציב , הר ציון , קבר דוד , טילת החומות , סטף ועוד.

אתר מינהל החינוךאתר החינוך מנוהל על ידי האגף ​
יחידת תקשוב וטכנולוגיות למידה

היחידה אחראית על: רכש, תחזוקה, הטמעה, ייעוץ, אבטחת מידע, תקשורת, אינטרנט, הדרכות  בכל בתי הספר וגני הילדים .​​

מוזיקה ישובית-בית ספר המנגן

חשיפת כל התלמידים ליסודות המוזיקה, איתור תלמידים בעלי פוטנציאל להמשך לימוד בקונסרבטוריון.​​

פעילויות ופרוייקטים