הפעל נגישות לקוראי מסךנגישותדלג לתוכן מרכזי
סגור חיפוש
סגור תפריט

תוכניות ויוזמות פדגוגיות


נגישות.JPGסיירת נגישות עירונית

תוכנית ייחודית בקנה מידה ארצי בשיתוף המחלקה לעבודה סוציאלית קהילתית.

בתוכנית משתתפים עשרה בתי ספר יסודיים בעיר. כל בית ספר מייסד סיירת נגישות הכוללת תלמידים בשכבות ג'-ו', הורים, פעילי קהילה נגישה וצוות חינוכי. כלל הסיירות הבית ספריות חוברות למערך מאחד של סיירת נגישות עירונית. 
חברי הסיירת פועלים להרחבת ההסברה והמודעות לנושא הנגישות ומקדמים נגישות פיזית במרחב השכונתי, בעסקים ובגינות הציבוריות.
ערכי הליבה של התוכנית:   
 טיפוח מעורבות חברתית    אזרחות פעילה    פיתוח מנהיגות   שינוי עמדות

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

פעוט יושב- תמונה למאמר

"אורות"
תכנית מצוינות עירונית לטיפוח תלמידות ותלמידים מצטיינים מכיתות ג'-ו' מכלל בתי הספר בחינוך הממלכתי והממ”ד בעיר. 

התוכנית הינה יוזמה חינוכית של אגף חינוך יסודי והיא פועלת בהצלחה מזה 12 שנה באשכול הפיס פתח תקוה, במתכונת של יום העשרה שבועי.
בכל שנה משתתפים בתוכנית יותר מ-100 תלמידות ותלמידים בעלי יכולות לימודיות, קוגניטיביות, רגשיות וחברתיות גבוהות ביותר שנבחרו על ידי הצוותים החינוכיים של בתי הספר במטרה לספק הזדמנות שווה לפיתוח אישי ולהעשרה במגוון רחב של תחומי דעת.  
ערכי הליבה של התוכנית:
 פיתוח סקרנות אינטלקטואלית   העצמה אישית     מעורבות חברתית קהילתית
                                                                                                                                                   לצפייה בקליפ העשור       

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

גלויה לעיר.JPGגלויה בעיר

תוכנית ייחודית בקנה מידה ארצי המתקיימת קרוב לעשור בשיתוף פעולה מלא עם המוזאון ההיסטורי בקריית המוזאונים, אגף חינוך יסודי ואגף חינוך מיוחד.  

התוכנית מיועדת לתלמידי כיתות ד' ברחבי העיר. בכל שנה - נבחר פרויקט המשתלב בנושא "עירי פתח תקוה" הכולל תכנים של מורשת, שורשים, היסטוריה, מולדת ורוח המקום. בשיאו של התהליך- התלמידים מוזמנים לעצב גלויה לעיר כביטוי אומנותי המסכם את תהליך הלמידה השנתי.
ערכי הליבה של התוכנית:
  חיזוק תחושת השייכות לעיר     חשיפה לתכנים היסטוריים של העיר     ביטוי יצירתי ואומנותי של תכנים היסטוריים 
                                                                                                                                               לצפייה בסרטון גלויה לעיר 2020  
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ביית ספר מנגן.jpgבית הספר המנגן

תוכנית המאפשרת לתלמידים רבים בקרב 25 בתי ספר יסודיים ללמוד את יסודות המוסיקה בנגינה ובשירה, זאת באמצעות גופי ביצוע שונים: תזמורת, מקהלות והרכבי שירה ונגינה מיוחדים. 

התוכנית מפתחת את הרגישות לצלילים ומשפיעה על האווירה התרבותית בבתי הספר. למעלה מ-2,500 תלמידים מנגנים בכלי קשת, כלי נשיפה, כלים מזרחיים וכלי מקלדת.
ערכי הליבה של התוכנית:
 טיפוח ופיתוח המודעות למוסיקה    הכרה במשקלה הסגולי של המוסיקה בחיי הפרט    איתור תלמידים בעלי פוטנציאל להמשך לימודים ברמה מקצועית גבוהה 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

נתיב האורו.JPG

נתיב האור

כ 90% מקרב תלמידי כתות ו' בתי הספר היסודיים בעיר לוקחים חלק בתוכנית הארצית "נתיב האור". 

התוכנית נועדה להגביר את המודעות לבטיחות בסביבת החשמל ולקדם התייעלות וחסכון בשימוש בו, במסגרת בית הספר, בבית ובקהילה.
ייחודה של התוכנית בפתח תקוה, שהיא פועלת בקרב רוב שכבות כיתות ו' (ולא רק בקרב נציגי תלמידים) תלמידים אלה הופכים לשגרירים לנושא ומעבירים את תכני הלימוד לתלמידי הכיתות הנמוכות. חלקם מרחיבים את הפעילות ההסברתית גם לילדי הגן.


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

א תחילה.JPG

א' תחילה

מה שילדים מרגישים חשוב לא פחות מהאופן שבו הם חושבים, והאופן שבו מתייחסים אליהם, חשוב באותה מידה כמו מה שמלמדים אותם" (2003,  shonkoff).
תוכנית זו הינה תוכנית עירונית המתקיימת במרבית בתי הספר היסודיים בעיר ומטרתה  לרכך את המעבר מגן הילדים לבית הספר. התוכנית מתבססת על התפיסה כי בית הספר צריך להכין עצמו לקליטת הילדים, ולא הילדים הם אלה שצריכים להתאים עצמם אליו.  
אגף חינוך יסודי משקיע משאבים רבים בהתאמת מרחבים וסביבות הלמידה בכיתות א' ומחוצה להן, זאת כדי ליצור רצף  לסביבת הגן. מרחבים אלה מעודדים עניין וסקרנות בקרב הלומדים ומטפחים אינטראקציה בין הלומדים לסביבתם.  
ערכי הליבה של התוכנית:
  מבט הוליסטי על הילדים     התחשבות בצרכים התפתחותיים הייחודיים לגיל הילדים.    רצף חינוכי מהגן לבית הספר    חווית  למידה משמעותית - שתייצר לילדים הצעירים עמדות חיוביות ביחס ללמידה.


תוכניות ויוזמות פדגוגיות