הפעל נגישות לקוראי מסךנגישותדלג לתוכן מרכזי
סגור חיפוש
סגור תפריט

בתי ספר ומסלולים יחודיים


כיתות מחוננים


כיתת המחוננים מיועדת לתלמידים שעברו את מבחן איתור מחוננים שלב ב' ועברו את ראיון הקבלה בביה"ס. 
בבית ספר "עין גנים" בפתח תקוה   8  כיתות מחוננים, 
שתי כיתות בכל שכבה, החל מכיתה ג'.
כיתות המחוננים הן חלק אינטגרלי מביה"ס וככאלה הן נהנות מהייחודיות הבית ספרית: "יצירתיות ויצירה, מצוינות אישית וחברתית" שהיא בבחינת תפיסת עולם. הן חלק בלתי נפרד מפעילויות שכבתיות ובית ספריות.   
מספר התלמידים בכיתת המחוננים קטן ומאפשר התייחסות אישית.
תוכנית העבודה בכיתות המחוננים מאפשר מענה בהיבטים השונים:
בהיבט האישי- אפשרות להיות בקבוצת השווים תוך התייחסות פרסונלית ליכולות וכישורים אישיים.
בהיבט החברתי- תהליכים של גיבוש כיתה כיחידה חברתית שמטרתם העמקת הקשרים בין הילדים שהגיעו מאזורים שונים בפתח תקווה, טיפוח יחסים חברתיים  בביה"ס ומחוצה לו תוך התייחסות למאפייני הגיל .
בהיבט הלימודי- תוכנית הלימודים בכיתות המחוננים מתבססת על תוכנית הלימודים של משרד החינוך ונבנית בהתייחס לאחד או ליותר מעקרונות הלמידה: הרחבה, העמקה, ההאצה וההעשרה, בהתאמה לחומר הנלמד.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1.jpgמסלול חינוך מונטסורי בבית חינוך "אלימלך כנר"

בית חינוך "אלימלך כנר" מקיים מערך חינוכי, איכותי וייחודי המאפשר למידה בסביבה פלורליסטית, רב-לשונית, הכוללת חשיפה לשפות המובילות בעולם באמצעות מגוון תכנים פדגוגיים.
הצוות החינוכי שם דגש על הצרכים ההתפתחותיים של התלמידים.  
לפיכך, החל משנת הלימודים הנוכחית (תשפ"א), הוחלט להתמקד  בשיטת למידה ברוח החינוך המונטסורי, זאת כמסלול צומח ומתפתח. 
 
מה זה בדיוק חינוך מונטסורי? 
באופן תמציתי ומרוכז נציין מספר אבני דרך בלימוד מונטסורי: בלב השיטה ראוי לציין את הקניית מיומנויות (יומיומיות כמו בחירה, סדר, ארגון) וזאת בהשוואה הקניית ידע בפדגוגיה המסורתית. חינוך לעצמאות ועידוד הסקרנות הם לב השיטה המונטסורית. לעזור לילד לפתח עצמאות ע"י אימון לבחירה, לניהול זמן, משימות ואחריות אישית וחברתית. הילדים סקרנים מטבעם ועלינו לא להרוס את זה על ידי למידה IMG-20200504-WA0003.jpgשל שינון והדבקת קצב. דוגמא לעידוד עצמאות - הילדים הכירו את המושג "שניים לפני" - עליהם לנסות פעמיים לפתור את האתגר לפני שהם פונים למורה - למשל לשאול חבר לכיתה או לחזור שוב על ההוראות שקיבל וכך להראות להם שפעמים רבות הם מסוגלים לעמוד באתגרים בלי המורה.
תפיסת הילד ברמה שלמה ומקיפה 360 מעלות (הוליסטית) - המורים בוחנים את כל ההיבטים רגשיים, פדגוגיים, חברתיים הדיאלוג הוא עם דגש על התחשבות בצרכים שלהם אבל גם התחשבות בסביבה הן החברתית והן הפיסית.
הלמידה היא אישית / דיפרנציאלית - הילד לומד ומתקדם בקצב שלו. אין לחץ להספיק,  יש מקום גדול לעיבוד החומר הנלמד. כמו שלמדנו לדבר בשלב שונה האחד מהשני כך הסבלנות לתהליך למידה אישי הוא רחב יותר. זה מתאפשר באמצעות משימות אישיות או בקבוצות קטנות. ילד שמתקדם מהר יותר או לאט יותר יעבוד בקבוצה שמתאימה לו וזה דינמי ומשתנה כל הזמן. מעטות הפעמים שבהן מתרחשת למידה של כל הבית ביחד.  

הבתים (כיתות) שונים במראה שלהם מכיתה בבית ספר מסורתי - זהו למעשה חלל מחנך, סביבה משתנה אשר מוכנה בקפידה על מנת שהילד יוכל ללמוד באופן אוטודידקטי (עצמאי). הבתים מאובזרים בריהוט מודולרי (משתנה) אשר מאפשר התאמה מדויקת לצרכים המשתנים של הילדים והנושאים הנלמדים. כמו כן, מותאמים לסגנונות למידה שונים ומאפשרים דרכי למידה והוראה מגוונות. בנוסף, ישנו החופש לתנועה - ניתן לשבת על הרצפה (הבתים רוצפו בחומר רך שנקרא (PVC בישיבה בשולחנות רגילים או בעמידה לסירוגין. זה מאפשר לילדים תנועה והם לא נאלצים לשבת בכיסא אחד כל הזמן. 
לימוד חוויתי באמצעות עזרים מונטסורים שפותחו ע"י מריה מונטסורי. זה לימוד מוחשי -  הילדים מרגישים ונוגעים כדי להטמיע את הלמידה.  
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

בתמונה של אנתרופוסופי לחוברת רישום תשפב.jpegית ספר אנתרופוסופי

"קבל את הילד ביראה, חנך אותו באהבה ושלחהו לדרכו בחירות" (רודולף שטיינר)

בית חינוך רון ,בית ספר אנתרופוסופי צומח המבוסס על הגישה הפסיכולוגית התפתחותית של חינוך וולדורף. 
חווית הלימוד בביה"ס תומכת את השלב ההתפתחותי  בו נמצאים הילדים, והיא רב תחומית המעודדת התנסויות ורכישת מיומנויות במקצועות כגון: מלאכות יד, שירה, נגינה, תנועה במרחב, חקלאות, אומנות, פעילות גופנית לצד מקצועות הליבה של משרד החינוך. 
ישנה חשיבות מכרעת להלימה בין הגישה החינוכית בבית ובבית הספר, ולכן ביה"ס משקיע בהרצאות מבוא והיכרות עם הגישה החינוכית, שהינן חובה עבור הנרשמים לביה"ס.
למידע על הגישה החינוכית ועל תהליך ההרשמה:  https://www.pardesim.com/school-registration
                                                                                         המנהלת: אמירה  טייכנר, רח' משה פלד 3, טל: 03-6092318 


בתי ספר ומסלולים יחודיים