הבטחון של התינוק שלכם חשוב לנו

ptsafe - הבטחון של התינוק שלכם חשוב לנו
תאריך: 20/08/2019
לראשונה - עיריית פתח תקוה תפקח על הפעוטונים הפרטיים ותפעיל את התכנית SAFE טף 
רמי גרינברג "ילדינו אינם הפקר! נדאג לפיקוח גם במסגרות הפרטיות".

ראש עיריית פתח תקוה רמי גרינברג וראש מינהל החינוך רון כץ הכריזו על מהפכה בחינוך, והחליטו על הקמת יחידת פיקוח על מעונות יום לפעוטות מגיל לידה ועד גיל 3, הנמצאים במסגרות שאינן עירוניות.
עיריית פתח תקוה מזמינה את בעלי הפעוטונים להצטרף למערך המסגרות המפוקחות ובכך להצטרף לרשימה מכובדת של פעוטונים אשר ישמרו על סטנדרטים גבוהים ותנאים מיטביים לתפעול פעוטון. בעלי הפעוטונים אשר יבקשו להצטרף לפעוטונים המפוקחים יצטרכו לשמור על סטנדרט מקצועי, לעבור הכשרות פדגוגיות והכשרות בטיחות, להתקין מצלמות פנימיות לשימוש במקרי חירום, להציג אישור על העדר רישום פלילי ועוד.
ראש העיר רמי גרינברג "נכון להיום מדינת ישראל איננה נותנת מענה לפעוטות מגיל לידה ועד גיל שלוש ואיננה מפקחת על הפעוטונים הפרטיים. בשנים האחרונות אנו עדים לאירועים שליליים וקשים של התעמרות בפעוטות חסרי ישע. החלטתי לקדם פיקוח על מסגרות פרטיות וזאת במטרה לשמור על בריאותם וביטחונם של הילדים, שהם הדבר הכי יקר לנו ושטובתם עומדת לנגד עיננו. אני מזמין את כל הגנים הפרטיים להצטרף ומאמין שמי שאין לו מה להסתיר יצטרף בשמחה". 

יחידת הפיקוח תתמקד בשלושה פרמטרים עיקריים:
1. ליווי ופיקוח - שמירה על סטנדרטים מקצועיים של איכות המסגרת החינוכית, בהתאם לפרמטרים המקובלים בתחום, תצפיות, ביקורים בגן ועוד.
2. הכשרות - הכשרות של הצוותים, הכשרות לסייעות,  הכשרות בנושא עזרה ראשונה וכדומה.
3. בטיחות - שמירה על מרחב בטוח בגן ובחצר, הקפדה על כללי הבטיחות, שמירה על בטיחות חשמל ואש.

מ"מ רה"ע וראש מינהל חינוך רון כץ "הגענו למסקנה כי אנו חייבים כרשות מקומית להתערב בנושא הפיקוח על הגנים לפעוטות ולפעול בנושא באופן מיידי. לא ניתן להפקיר את ילדי העיר ולפגוע בגופם ובנפשם. אנו מזמינים את בעלי הגנים ואת ההורים לדווח על הגנים על מנת שנוכל למפות את הקיים בעיר, ולהתחיל לפעול באופן מסודר על מנת לפקח על המסגרות ולשמור על איכות הפעילות בהן". 
בשלב ראשון היחידה תמפה את המסגרות הפרטיות הקיימות בעיר ולאחר מכן תזמין את בעלי הגנים להצטרף ולקבל את שירותי הליווי והפיקוח תמורת תשלום חודשי. בהמשך צוות הפיקוח יסייר בגנים, יעקוב אחר הפרמטרים הנדרשים, יזמן את הצוותים להדרכות והכשרות וכל גן שיעמוד בדרישות שנקבעו יקבל תעודה שתוקפה יהיה לשנה, וכמובן ששם הגן יופיע באתר העירייה ברשימת הגנים המפוקחים.
במהלך חודש אוקטובר יתקיים כנס לבעלי הפעוטונים ולאנשי הצוות, שם תיחשף תכנית SAFE טף . בכנס יקבלו הדרכות מתחומי: הבטיחות, עזרה ראשונה, מנהל הנדסה, רישוי עסקים והסבר על תכנית הכשרה מקצועית עם אפשרות להרשמה.
לדיווח על פעוטון יש ללחוץ על הלינק המתאים ולהכניס את הפרטים. 

הורי פעוטות בגילאי 0-3 - לחצו                 בעלי פעוטונים ומסגרות גילאי 0-3 - לחצו