הפעל נגישות לקוראי מסךנגישותדלג לתוכן מרכזי
 
03-9271684
סגור תפריט

סטודנטים חדשים

​​סטודנטיות וסטודנטים יקרים,
לבחור ללמוד, זו בחירה מהותית בחיים, בכל עת, גיל וסטטוס חברתי ומקצועי. בחרתם בחירה חשובה , ללמוד לימודים אקדמיים, שיובילו אתכם להצלחה בחיים ויאפשרו לכם למצב את עצמכם במקום גבוה בחברה, במשפחה ובעבודה.

ברכות על בחירתכם ללמוד במכללת פתח תקווה. המכללה, הינה יחידה באגף לחינוך מבגרים בעיריית פתח תקווה, ופועלת משנת 2001 לרווחת תושבי העיר וסביבתה.

חזון המכללה הוא לאפשר לכל אחד ואחת לממש את הפוטנציאל שלו וללמוד לתואר אקדמי ללא תנאי קבלה , סמוך למקום מגוריו או עבודתו. אני וצוות המכללה מאחלים לכם הצלחה , ומחויבים למתן שירות מקצועי ואכפתי לאורך כל הדרך, ולהיות השותפים שלכם להצלחה.

מדריך נהלים

שירותי מזכירות המכללה

רכזות ההרשמה עומדות לרשותכם בנושאי ההרשמה, שינויים בהרשמה, תאומי פגישות יעוץ והדרכה בלמידה, מידע על נהלי האוניברסיטה הפתוחה, ומקשרות ביניכם לבין האוניברסיטה הפתוחה.
מזכירות המכללה פועלת בימים א-ד בין השעות 9:00-19:00 ויום ה 9:00-17:00
כתובת: רח' ראשון לציון 4, פתח תקוה​
טלפון המכללה : 03-9271684
מייל: ptcollege@college.openu.ac.il 
ניתן להתעדכן באופן שוטף גם בעמוד הפייסבוק שלנו

הרשמה

ההרשמה לקורסים מתבצעת בכל סמסטר מחדש בהתאם לקורסים שברצונכם ללמוד באותו סמסטר. מועדי ההרשמה נקבעים בתחילת השנה האקדמית על ידי האוניברסיטה הפתוחה. המועדים מופיעים באתר הבית של האוניברסיטה. מערכת השעות המוצעת במכללה, מפורסמת עם פתיחת ההרשמה לכל סמסטר בנפרד. לכל סמסטר הרשמה סדירה ומאוחרת. מומלץ להירשם בתקופת ההרשמה הסדירה כדי לחסוך את דמי הטיפול בהרשמה המאוחרת.

ניתן להירשם באחת מהדרכים הבאות:

  1. דרך מערכת שאילתא (מרכז לימוד 441).
  2. באמצעות מזכירות המכללה בשעות הפעילות.
  3. באמצעות שליחת מייל מפורט למייל מזכירות המכללה, הכולל שם מלא, מספר תעודת זהות, שמות הקורסים אליהם תרצו להירשם, באיזה מרכז לימוד, מספר הקבוצה, מספר התשלומים המבוקש. רכזות ההרשמה מטפלות בהליך ההרשמה במערכת האוניברסיטה הפתוחה ואתם מקבלים אישור הרשמה וקבלה למייל שלכם בתוך מספר שעות. 

מחירים

עלויות ההרשמה נקבעות על ידי האוניברסיטה הפתוחה ותואמות את הנחיות המועצה להשכלה גבוהה. התשלום מתבצע עבור כל קורס וכל סמסטר בנפרד. ניתן לצפות בפירוט המלא באתר האוניברסיטה הפתוחה.​
סטודנטים שטרם צברו 18 נקודות זכות, ישלמו את המחיר המלא לקורס. סטודנטים שצברו 18 נקודות זכות ישלמו את המחיר המופחת. כמו כן, מי שטרם צבר את נקודות הזכות, ברגע שיצבור אותן, זכאי לקבל את ההפרשים כהחזר כספי לחשבון הסטודנט במערכת.

ייעוץ אקדמי

סטודנטים שבחרו במסלול הלימודים המובנה שלנו באחד מהתחומים הבאים: פסיכולוגיה, מדעי המחשב, ניהול או מדעי החברה והרוח, יכולים להירשם לקורסים על פי הסדר שמופיע במסלול. עם זאת, סטודנטים המעוניינים לעבור מסלול, לבצע שינויים או התאמות לצורך כלשהו, מענה על שאלות אקדמיות שונות וכדומה, מומלץ להם שיבצעו שיחת יעוץ טלפונית או פגישת יעוץ פרונטלית עם יועץ של האוניברסיטה. היועצים הינם יועצים אקדמיים ויש להם ידע נרחב על מגוון מסלולי לימוד ואפשרויות שילוב ולכן בכל שאלה אקדמית כדאי לתאם ולשוחח איתם. 
ניתן לתאם את הייעוץ מול מזכירות המכללה בטלפון 03-9271684. הייעוץ ניתן לפי הימים והשעות של היועץ. ניתן לתאם י​עוצים ללא הגבלה וללא עלות.

הדרכה בלמידה

​באוניברסיטה הפתוחה קיימת המחלקה להוראה ולמידה. מטרת ההדרכה בלמידה היא הקניית כישורי למידה בהתאם לצרכים האקדמיים הנדרשים במהלך הלימודים לתואר באוניברסיטה הפתוחה.​ ההדרכות נעשות באמצעות סדנאות או מפגשים אישיים. כל סוגי הסדנאות הן בעלות.

  • סדנת כתיבה: ממטלה לבחינה (מספר סדנה 96297) אליה ניתן להירשם באמצעות המזכירות או השאילתא. הסדנה כוללת 5 מפגשים קבוצתיים בני שעתיים ו-3 מפגשים אישיים בתיאום עם המדריך בלמידה. מיועדת לסטודנטים חדשים בלבד שנמצאים בסמסטר הראשון ללימודים, מתחומי מדעי החברה והרוח. הסדנאות נוגעות בנושאים: ניתוח שאלה, ניסוח תשובה, בקרה על התשובה, שיפור היערכות לבחינה וכד'.
  • אישי 5. חמישה מפגשים בתיאום אישי בני שעה כל אחד לאורך הסמסטר. המפגשים עם מדריך בלמידה. ניתן להירשם למפגשים האישיים בשאילתא או מול טל שרון במייל  talshar@openu.ac.il. המפגשים האישיים מיועדים לכלל הסטודנטים גם בסמסטרים מתקדמים יותר בתואר. במסלולי מדעי החברה והרוח וקורסים ראשונים בביולוגיה וכימיה.

שינויים בהרשמה

החל מהרגע שהסטודנט נרשם והרשמתו נקלטה באופן תקין, כל שינוי בהרשמה יהיה כרוך בעלות דמי טיפול. שינויים אפשריים בהרשמה: החלפת קורס, דחיית קורס, ביטול הרשמה, החלפת קבוצה וכד'. העלויות הרלוונטיות והתאריכים מופיעים באתר הבית של האוניברסיטה. ניתן לבצע את השינויים באופן עצמאי בשאילתא או באמצעות מזכירות המכללה.  בקשות לשינוי מתקבלות בכתב בלבד, תוך ציון הבקשה, שם מלא, מספר ת.ז. וטלפון. הבקשות יטופלו על ידי רכזות ההרשמה מול האוניברסיטה הפתוחה, ותקבלו עדכון על סיום הטיפול. 

הרשמה לבחינות

לקראת סיום הסמסטר, מקבלים הודעה על מועדי הבחינה בקורסים אליהם רשומים (בסמסטר קיץ המועדים מפורסמים כבר במעמד ההרשמה). יש להירשם לבחינה בקורס הנלמד באמצעות השאילתא (בתפריט הראשי בצד ימין > לימודים אקדמיים > משימות אקדמיות > הרשמה לבחינה. לצורך הרישום לבחינה יש להצטייד בתעודת סטודנט תקפה. 

בסמסטרים א' ו-ב' מתקיימים שני מועדי א' ומועד ב' אחד. מתוכם עליך לבחור את המועד הרצוי לך. בסמסטר קיץ מתקיימים מועד א' אחד ומועד ב' אחד. כל סטודנט זכאי לשני מועדי בחינה בקורס, במהלך הסמסטר שבו למד את הקורס או בסמסטר הבא שבו נלמד הקורס. יש לשים לב להירשם בהתאם ללוח הזמנים להרשמה ולוודא שקיבלת אישור הרשמה לבחינה. המועד המדויק והמיקום ישלחו בהודעה מספר ימים לפני הבחינה עצמה.

הבחינה יכולה להיות מוצעת באופן פרונטלי באחד ממרכזי הבחינה של האוניברסיטה, בחינות מקוונות, בחינות בית, עבודת גמר, כל אחד בפורמט שונה. בכל סמסטר אפשר לבדוק מהו אופן הבחינה בקורס, מול מרכז ההוראה של הקורס. השיבוץ לבחינה נעשה על פי אזור המגורים המצויין במערכת האוניברסיטה, בכל בקשה חריגה בנושא זה יש לפנות למוקד הפניות 09-778-2222. הבחינות נערכות בשעות אחה"צ. 

תעודת סטודנט

כל סטודנט חדש משלם בשכר הלימוד תשלום עבור הנפקת תעודת סטודנט. תעודת הסטודנט משמשת כאישור הרשמה וכניסה לבחינות, הזדהות מול מוסדות האוניברסיטה ואף הטבות הניתנות לסטודנטים בתחבורה ציבורית, תחומי תרבות שונים, מסחר​ ועוד. תעודת הסטודנט חייבת לכלול תמונה. יש להעלות את התמונה באמצעות השאילתא - לחיצה על אייקון 'פניה חדשה' - בנושא יש לבחור פרטים אישיים - בחלק הבא לבחור 'בקשה לתעודת סטודנט והעלאת תמונה' ולפעול בהמשך לפי ההוראות. 

האוניברסיטה מנפיקה את התעודה והיא נשלחת אליכם בתוך חודש-חודשיים בדואר רגיל לכתובת שהזנתם במערכת במועד ההרשמה הראשונית.  ​

סיווג רמה באנגלית

לצורך קבלת תואר ראשון, יש לעמוד בדרישות האנגלית אשר נקבעו על ידי המועצה להשכלה גבוהה. על פי החלטתם, כל הסטודנטים נדרשים להיבחן במבחן מיון ​באנגלית ועל סמך ​התוצאה בבחינה מסווגים לרמת האנגלית. ניתן לקבוע את הרמה על סמך בחינה פסיכומטרית / בחינת אמיר"ם. לפי נהלי האוניברסיטה, כל סטודנט צריך לעשות את בחינת המיון באנגלית עד צבירה של 18 נקודות זכות (כלומר במהלך השנה הראשונה ללימודים)​. עד צבירת 48 נ"ז עליך להיות ברמה בסיסי לפחות, בהתאם לכך אנו ממליצים ללמוד את קורסי האנגלית במהלך סמס​טרי הקיץ או במקביל ללימוד הקורסים האקדמיים.​

  • מי שביצע בחינה פסיכומטר​ית, יש לבקש להעביר את הציון לאוניברסיטה הפתוחה. פונים במייל score@nite.org.il​ או בטלפון 02-6759555 שלוחה 2 והמרכז לבחינות והערכה מעביר את הציון לאוניברסיטה.​

  • למי שאין בידו פסיכומטרי, יכול לגשת לבחינת אמיר"ם (בחינה ממוחשבת) המתקיימת 3 פעמים בשנה דרך האוניברסיטה הפתוחה. ההרשמה מתבצעת באמצעות המוקד 09-778-2222 או השאילתא 

  • למי שמחפש זמינות מועדי בחינות גבוהה יותר, יכול לגשת לבחינת אמיר"ם באמצעות המרכז לבחינות והערכה. ההרשמה אליהם הינה באמצעות אתר המרכז לבחינות והערכה (מאל"ו) . במועד הבחינה תידרשו לסמן לאיזה מוסד לימוד תרצו שהציון יועבר.

חשוב לציין כי הציון הגבוה הוא הקובע (ניתן לגשת ליותר ממועד בחינה אחד) ותוקף הבחינה הינו ל7 שנים בלבד.

מי שלמד קורסי אנגלית באוניברסיטה אחרת ומעוניין לקבל הכרה עליהם, ניתן להגיש בקשה אל הוועדה להכרה בלימודים קודמים. יש להגיע למזכירות שלנו עם גיליון הציונים הרלוונטי בו מצויינים לימודי האנגלית (מקור מודפס עם חתימה מקורית של גורם רשמי) אנו מצלמים ומעבירים העתק לועדה להכרה בלימודים. בהתאם למסמכים שיתקבלו, תבדוק הוועדה אם אפשר לפטור אתכם מחובת לימוד קורסי אנגלית או תסווג אתכם לרמת האנגלית המתאימה.​ התשובה מגיעה ישירות לסטודנט.

לוח מפגשים

כשבוע לפני פתיחת הסמסטר נשלח אליכם במייל, על ידי מחלקת מתקני לימוד של האוניברסיטה הפתוחה, לוח המפגשים העתידים להיות בקורס. לפיו תוכלו לוודא את התאריכים בהם יתקיימו שיעורים. לוח זה מתעדכן גם במהלך הסמסטר ולכן נא הקפידו לעקוב אחר העדכונים בלוח זה לפני הגעתכם לשיעור. 

שינויים בלוח המפגשים

הודעות על ביטולי שיעורים ו/או שיעורי השלמה, נשלחות אליכם באמצעות SMS ומיילים ע"י האוניברסיטה הפתוחה. נא הקפידו לקרוא הודעות אלו כדי לוודא שהשיעור אכן מתקיים במועדו. שיעורים שלא מתקיימים עקב היעדרות המנחה, יוחזרו כשיעורי השלמה.

לוח המודעות של המכללה

בכניסה למכללה ומול המזכירות בקומה ב' נמצאות טלויזיות שבהן ניתן לראות את השיעורים המתקיימים בכל יום. בטבלה זו תראו גם את מספר הכיתה והשעות של הקורס. בנוסף מתפרסמות בו הודעות מזכירות שונות. נא הקפידו לבדוק את ההודעות עם הגעתכם למכללה.​
שני לוחות נוספים נמצאים בקומה השניה ועליהם מתפרסמים עדכונים שונים על מועדי הרשמה, לוח אקדמי שנתי, מודעות דרושים, תירגולים וכו'.

הגשת ממ"נים

את הממ"נים שעליכם להגיש בכל קורס, יש לשלוח למנחה באמצעות מערכת המטלות המקוונת. טפסי הממ"נים והמעטפות נשלחים אליכם בתחילת הקורס, ניתן להזמין טפסים נוספים דרך מוקד האוניברסיטה הפתוחה.
במזכירות לא נמצאים טפסים או מעטפות. לא ניתן להשאיר במזכירות מטלות עבור המנחים. 

העברת דואר​ לאוניברסיטה הפתוחה

תוכלו להשתמש בשירותי דואר השליחים של המכללה, לצורך העברת דואר פנימי לאחת ממחלקות האו"פ (כגון, הוועדה להכרה בלימודים קודמים, משלוח חומר למחלקה עצמה, החזרת ספרי לימוד, הגשת מועמדות לתואר שני, הגשת בקשות למלגה וכד' ).
יש לארוז את החומר למשלוח ולהעביר דרך מזכירות המכללה. הדואר יוצא מהמכללה פעם בשבוע.

הגשת תוכנית לימודים לאישור הוועדה לתוכניות לימודים

לקראת סיום התואר כשכבר צברתם למעלה מ 48 נ"ז , מומלץ לתאם פגישת יעוץ לצורך סגירת תוכנית לימודים שתועבר לאישור הועדה לתוכניות לימודים. אישור זה הוא תנאי הכרחי לקבלת התואר.

מוקד הפניות של האוניברסיטה הפתוחה

במידה ואין בסמכות צוות המכללה, לטפל בפנייתכם (כגון , אישור הרשמה , טיפול בנושאי בחינות  וכד'), תופנו לקבלת שירות ישירות מהאוניברסיטה הפתוחה: מוקד הפניות 09-778-2222​ מערכת האינפודסק : infodesk@openu.ac.il

היחידה  לסטודנטים עם לקויות למידה

סטודנטים בעלי אבחון קיים או שמעוניינים באבחון , יפנו ישירות למרכז אית"ן - אבחון, ייעוץ, תמיכה ונגישות טלפון: 09-7781958, מענה טלפוני בימים א', ג', ה' 09:00-11:00 ובימים ב', ד' 14:00-16:00. מייל  m-eitan@openu.ac.il

לחצו כאן לאתר האוניברסיטה הפתוחה - מידע לסטודנטים חדשים

תמיד בשבילכם,
צוות מכללת פתח תקוו​ה

סטודנטים חדשים