חם פה!!

תמונה של כלב מתרענן
תאריך: 30/07/2020

גל החום שפוקד אותנו ישפיע לא רק עלינו, בני האדם, אלא גם על הכלבים והחתולים. אתם מוזמנים להיעזר בהנחיות המחלקה הוטרינרית כיצד להקל עליהם בתנאי החום הכבד:

*זכרו! הכלבים והחתולים מסתובבים בחוץ עם מעיל פרווה, בלי כובע וללא קרם הגנה. דאגו להם למקום מוצל, כלי גדול מלא במים נקיים וקרים ואל תתנו להם לרוץ בשמש הקופחת. מוזמנים לפנק אותם ולהזמין אותם להתקרר איתכם מול המזגן.

*יצאתם לים או לטיול בעיר? אל תשכחו כי כלבכם יחף וכריות כף רגלו עלולות להיכוות! כלבכם המסור ילך אחריכם לאן שתלכו למרות החול הלוהט והאספלט הרותח. הקפידו על טיולים בשעות נעימות יותר ובאזורים מוצלים בלבד. מומלץ גם לקחת בקבוק מים להשקות את הכלב בטיולים ארוכים.

*אל תשאירו את בעל החיים ברכב!! גם לא לכמה דקות!! בתוך כמה דקות בלבד החום ברכב עשוי לגרום למכת חום ולמוות בייסורים. לצערנו מידי שנה מגיעים כלבים למרפאות וטרינריות במצב קשה בגלל שהשאירו אותם ברכב או נתנו להם להשתולל יתר על המידה בשעות החמות.

*כיצד ניתן לזהות מכת חום אצל כלבים? יש סימנים רבים. ביניהם נשימה מהירה, רוק דביק וצמיגי, חולשה, דכאון, הקאות, שלשולים קשים, אפתיות. אם זיהיתם סימני התייבשות אצל הכלב עודדו אותו לשתות מים קרים במנות קטנות, צננו את גופו על ידי הרטבה והפעלת מאוורר וקחו אותו זריז לוטרינר.

*תספורת לכלב יכולה להקל מפני החום אבל לא תמיד מומלצת ובחלק מהמקרים עשויה להצריך שימוש בקרם הגנה עבור הכלב. מומלץ להתייעץ עם הוטרינר המטפל.

*דואגים לחתולי הרחוב!! אל תשכחו להשאיר להם כלים עם מים במקום מוצל. חשוב להחליף את המים מידי יום ולשמור על כלים נקיים.

תזכרו!! כשחם לנו, חם גם לחיות המחמד! חשבו עליהן ונסו להקל עליהן!! שיהיה לכולנו קיץ נעים וקריר!