​ שמרו על חיות המחמד מפני נחשים!!

ציור של נחש
תאריך: 06/07/2020

הקיץ כבר ממש בפתח ועם בוא הימים החמים מתעוררים גם הנחשים. שנת החורף הותירה אותם רעבים מאוד וארסיים במיוחד. לאחרונה נפתחה "עונת הנחשים".

חיות המחמד ידועות בסקרנותן ולכן באביב ובקיץ עם בואם של הנחשים, יש לדאוג ולהשגיח כי גם חיות המחמד שלנו לא ייפגעו מהכשת נחש. השרות הוטרינרי העירוני מסביר כי בשל נטייתן של חיות המחמד לרחרח ולבחון כל דבר, לרוב, יהיו ההכשות באזור הפה, הצוואר והאף, הכשות עלולות להיות מסוכנות ואף קטלניות.

לדברי השרות הוטרינרי אם בעל החיים שלכם הוכש ע"י נחש, הוא זקוק לפינוי וטיפול מיידי ע"י רופא ווטרינר: "גם אם לא ראינו את ההכשה עצמה, ניתן להבחין בה על פי התנהגות החיה. חיית מחמד שהוכשה תשדר חוסר מנוחה, תיילל ותקיא. בשלב מאוחר יותר ניתן יהיה להבחין גם בנפיחות מקומית."

שימו לב: חוסר טיפול מיידי עלול להוביל למותה של חיית המחמד. לעתים סיבת המוות היא חנק עקב התפתחות של בצקות באזור ההכשה (בעיקר באזור הצוואר).

לכן בכל מקרה של הכשה, יש לפנות את חיית המחמד מייד לטיפול רפואי!
אל תמתינו ולו שנייה אחת מיותרת.

חיית מחמד אשר תגיע למרפאה ווטרינרית תקבל טיפול ע"י זריקת נסיוב המותאם לארס הנחש. חשוב מאוד - אל תנסו לתפוס את הנחש המכיש. תמונה בטלפון הסלולארי תספיק בהחלט.

בשרות הוטרינרי העירוני ממליצים להרחיק את חיות המחמד מאזורים מסוכנים במהלך הקיץ ולהקפיד באופן מיוחד בשעת טיולים עמן בשטח, תמיד לשמור את חיית המחמד עם רצועה ותחת השגחה.